X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Premiera w Genewie: Opel Astra 1.6 CDTI — tylko 3,7 l ON na 100 km

2014-02-05
Strona główna -> Opel -> Astra -> J (2009-dziś)

Premiera w Genewie: Opel Astra 1.6 CDTI

Tylko 3,7 l ON na 100 km.

Mający swój debiut w Zafirze Tourer, zupełnie nowy cichy diesel będzie teraz mocnym i ekologicznym źródłem napędu najpopularniejszego modelu w portfolio Opla. Jednostka 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego, jest obecnie dostępna również w popularnych nadwoziach Astry: hatchback, sedan i Sports Tourer. Znakomitym osiągom silnika towarzyszą minimalny poziom hałasu i zużycie paliwa wynoszące średnio zaledwie 3,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów zgodnie z procedurą testu NEDC (New European Driving Cycle). Prezentacja jeszcze bardziej ekologicznej i ekonomicznej wersji tego cichego turbodiesla o mocy 81 kW/110 KM, odbędzie się podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (6–16 marca). Tej odmianie silnika wystarcza średnio zaledwie 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 97 g/km, a więc wyraźnie poniżej progu 100 gramów.

„Nasza popularna Astra i nowy cichy diesel 1.6 CDTI doskonale do siebie pasują. To idealna propozycja dla każdego, kto chciałby połączyć bardzo dobre osiągi z najwyższą kulturą pracy i niewielkim zużyciem paliwa” — mówi Michael Ableson, wiceprezes GME Engineering. „Nowy silnik benzynowy 1.6 ECOTEC turbo z bezpośrednim wtryskiem oraz silniki 1.6 CDTI stanowią podstawę naszej ofensywy w zakresie jednostek napędowych. Dowodzą one, że samochody marki Opel charakteryzują się nie tylko imponującą stylistyką, ale także oferują najwyższą jakość i ultranowoczesną technologię, która zapewnia pierwszorzędne wrażenia z jazdy we wszystkich aspektach”.

Elastyczny i cichy, zupełnie nowy diesel 1.6 CDTI: 3,9 l/100 km i 320 Nm. Opel Astra, uznany przez branżowe czasopismo auto motor und sport (nr 12/2013) za najbardziej niezawodny niemiecki samochód kompaktowy, może być wyposażony w najnowocześniejszy pokładowy system multimedialny IntelliLink. Jednostki napędowe stosowane w tym modelu reprezentują równie zaawansowany poziom techniczny. Do oferty silników wysokoprężnych w Astrze hatchback, sedan i Sports Tourer dołączyła właśnie najciekawsza jednostka tego typu: 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM. Ten najnowszej generacji, wykonany w całości z aluminium, turbodoładowany silnik w różnych wersjach, będzie stopniowo zastępował jednostki 1.7 l, wprowadzając portfolio silników wysokoprężnych Opla w nową erę.

Wyjątkowo efektywny cichy diesel Opla jest pierwszą jednostką pod maską Astry zgodną z przyszłą normą emisji spalin Euro 6, a tym samym — najbardziej ekologicznym silnikiem wysokoprężnym zbudowanym dotychczas przez firmę Opel. W swojej klasie wyróżnia się on najniższym poziomem hałasu i wibracji, co jest zasługą zoptymalizowanej konstrukcji komponentów, w tym w szczególności zastosowania układu wielokrotnego wtrysku podnoszącego efektywność procesu spalania oraz dodatkowych zabiegów poprawiających akustykę. Jak się okazało, zabiegi te przyniosły zamierzony efekt. Nowy 1.6 CDTI Opla jest najcichszym silnikiem wysokoprężnym wśród podobnych jednostek, czego odzwierciedleniem jest nadane mu określenie „szepczącego diesla”. Na moc i parametry ekologiczne silnika pozytywnie wpłynęły także wysokociśnieniowy układ common rail oraz katalizator tlenków azotu (NOx). Wraz z turbiną o zmiennej geometrii, która zapewnia elastyczność, rozwiązania te stanowią najważniejsze elementy techniczne silnika.

« < 1 2 > »

Komentarze