X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Premiera nowego BMW serii 1 w Polsce

2011-09-21
Strona główna -> BMW -> Serii 1 -> F20 (2011-dziś)

Premiera nowego BMW serii 1

Nowe BMW serii 1 ma podwójną naturę.

Dwie wersje stylistyczne nowej „jedynki”: BMW Sport Line i BMW Urban Line zostały zaprezentowane 9 września podczas premiery prasowej w warszawskiej Hali Zdjęciowej. Podwójna premiera BMW połączona była z pokazem najnowszej kolekcji Mariusza Przybylskiego pt. ULTRA².

Zalety i cechy charakterystyczne nowej, wyraźnie większej „jedynki” przedstawiali szef BMW Group Polska, Andreas Biehler oraz Product Manager, Grzegorz Sieczkowski. Ambasadorka marki BMW w Polsce Małgorzata Socha tym razem wcieliła się w rolę modelki i wystąpiła w finale pokazu Mariusza Przybylskiego. Pokaz obejrzało ponad 700 gości, wśród nich wiele znanych nazwisk, m.in.: Maja Ostaszewska, Katarzyna Zielińska, Anna Mucha, Joanna Horodyńska, Maja Bohosiewicz, Beata Sadowska, Marta Krupa, Joanna Klimas, Tomasz Kammel, Andrzej Piasek Piaseczny, Tomasz Jacyków, Filip Bobek, Łukasz Jemioł, Robert Kupisz, Radzimir Dębski.

„ULTRA2”  to kolekcja wyrastająca ponad wszystko, co do tej pory stworzyłem. W każdym sensie. -opisuje swoje nowe projekty Przybylski – Ponad modowe konwencje, ponad podziały na to, co klasyczne i awangardowe, tradycyjne i nowoczesne, ponad typowe kolekcje tylko dla mężczyzn lub tylko dla kobiet… To kolekcja, która - mam nadzieję - ukaże harmonię tych pozornych przeciwności…

Kolekcja utrzymana jest w dwóch tonacjach kolorystycznych – czerni oraz odcieniach brązów i beży, w tym połyskliwej miedzi i złota, wzbogacone o intensywne odcienie zieleni, mięty i złota. Po raz kolejny Przybylski wykorzystał autorskie nadruki, tym razem są to wariacje na temat struktury drewna. „ULTRA” zawiera także elementy klasyki połączone z nowoczesnymi rzeźbiarskimi formami. Pojawiają się bardzo miękkie, drapowane elementy, które splatają się z formami geometrycznymi, modernistycznymi. Przybylski i tym razem sięgnął po szlachetne tkaniny, jak kaszmir, wełna, jedwab i barwione skóry.

Nowe BMW serii 1 to także swoiste przekraczanie granic. Nowy model jest ucieleśnieniem zwinności w kompaktowych wymiarach oraz innowacyjnej elegancji. „Jedynka” ma młodzieńczą i pełną życia sylwetkę, wyposażona została przy tym w szereg wyrafinowanych elementów stylistycznych, które podkreślają charakter premium nowego modelu. Nowy model jest w porównaniu z poprzednikiem dłuższy i szerszy, co przy niezmienionej wysokości daje efekt atletycznej sylwetki, a jednocześnie zwiększa nieco przestrzeń dla pasażerów tylnych miejsc oraz pojemność bagażnika.

Powierzchnie i linie auta wydają się biec dynamicznie do przodu. Typowe dla marki proporcje zdominowane są przez długą maskę silnika, szeroki rozstaw osi i mocno cofniętą kabinę. Taka stylistyka to także efekt unikatowej w segmencie samochodów kompaktowych koncepcji napędu – montowanego wzdłużnie silnika rzędowego z przodu i przeniesienia napędu na tylną oś, co daje nowemu BMW serii 1 doskonałe właściwości jezdne.

BMW serii 1, synonim radości z jazdy w segmencie kompaktowych samochodów premium, oferuje najnowocześniejsze technologie napędu i układu jezdnego, wyższą wydajność i innowacyjne wyposażenie. Optymalna równowaga między sportowym charakterem i komfortem jazdy wynika m.in. z licznych systemów asystujących, spotykanych dotychczas tylko w wyższych segmentach aut BMW i jest potwierdzeniem dojrzałości BMW serii 1. W nowej „jedynce” można znaleźć m.in. takie rozwiązania, jak asystent świateł drogowych, reflektory adaptacyjne, asystent parkowania, kamera cofania, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, czy tempomat z funkcją hamowania. BMW Connected Drive umożliwia dostęp do Internetu, rozszerzoną integrację smartfonów i odtwarzaczy muzycznych oraz korzystanie z innowacyjnych usług, takich jak Real Time Traffic Information oraz aplikacje do odbioru radia internetowego i komunikacji przez serwisy Facebook i Twister. W standardowym wyposażeniu znajduje się także bogaty pakiet technologii BMW EfficientDynamics m.in. z funkcją Auto Start Stop czy aktywacją trybu ECO PRO, co pozwala na bardzo ekonomiczny styl jazdy.

Wraz z debiutem rynkowym nowego BMW serii 1 oferowane będą dwa czterocylindrowe silniki benzynowe nowej generacji oraz gruntownie zmodernizowane czterocylindrowe silniki wysokoprężne w trzech wariantach mocy.

Oferowane po raz pierwszy linie stylistyczne BMW niosą nowe możliwości indywidualizacji. Ekskluzywne zestawienia elementów wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego w modelach BMW Sport Line i BMW Urban Line skutecznie podkreślają dynamiczny albo nowoczesny charakter nowego BMW serii 1.

BMW Sport Line obejmuje m.in. fotele sportowe ze specjalną tapicerką, sportową skórzaną kierownicę z czerwonymi kontrastującymi szwami, czerwoną wstawkę w kluczyku do auta, listwy wewnętrzne w kolorze czarnym na wysoki połysk i listwy akcentowe w kolorze koralowym matowym. Ambientowe oświetlenie wnętrza daje możliwość zmiany koloru światła z pomarańczowego na białe i obejmuje dodatkowe oświetlenie konsoli środkowej i przestrzeni na nogi. Specyficzne 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Star Spoke, czarna końcówka rury wydechowej i listwy progowe z napisem „BMW Sport” to kolejne elementy wyposażenia BMW Sport Line. Grill atrapy chłodnicy oraz poprzeczka ozdobna środkowego wlotu powietrza i obramowania wlotów bocznych są, podobnie jak nakładka zderzaka tylnego, lakierowane w kolorze czarnym na wysoki połysk. Dodatkową opcją są lusterka zewnętrzne w wersji czarnej na wysoki połysk oraz 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w wykończeniu dwukolorowym.

Zakres wyposażenia BMW Urban Line obejmuje oprócz specyficznej tapicerki materiałowo-skórzanej i sportowej kierownicy również m.in. nowatorskie listwy wewnętrzne ze szkła akrylowego o trójwymiarowej głębi w kolorze białym lub czarnym z listwami akcentowymi w matowym kolorze oksydowanego srebra. Odpowiedni nastrój w tej linii stylistycznej tworzy też światło ambientowe i powitalne w kolorze pomarańczowym i królewskiego błękitu. Niepowtarzalne wyposażenie zewnętrzne obejmuje specyficzne 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich V Spoke, albo opcjonalne 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, lakierowane na biało z powierzchniami polerowanymi na wysoki połysk oraz białą nakładkę na zderzak tylny. Z przodu akcentami stylistycznymi jest biały grill atrapy chłodnicy z chromowanymi powierzchniami czołowymi oraz również biała nakładka na średni wlot powietrza. Obramowania bocznych wlotów powietrza polakierowane są na kolor karoserii. Wyposażenie BMW Urban Line uzupełniają listwy progowe z napisem „BMW Urban” oraz kluczyk do samochodu z białą wstawką. Oprócz tego opcjonalnie oferowane są białe lusterka zewnętrzne.

Obie linie stylistyczne BMW Sport Line i BMW Urban Line będą dostępne w salonach dilerskich w Polsce od 17 września br.

 

źródło: BMW Group

Komentarze