X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

sukces koncernu BMW

2010-06-30
Strona główna -> BMW -> Serii 3 -> E90 (2005-2011)

Poczwórny sukces firmy BMW Group

W tegorocznej edycji konkursu na silnik roku (ang. Engine of the Year Award).

Dzięki zwycięstwu w czterech z ośmiu kategorii pojemnościowych firma BMW Group zdominowała tegoroczne rozdanie nagród w międzynarodowym konkursie na jednostkę napędową roku (ang. International Engine of the Year Awards). W ramach najsłynniejszego na świecie konkursu w szranki stanęły wielokrotnie nagradzane cztero-, sześcio- oraz ośmiocylindrowe jednostki benzynowe i spalinowe. W skład zwycięskiego kwartetu weszła jednostka V8 z BMW M3, rzędowa, benzynowa szóstka z układem BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem VALVETRONIC, znana z takich modeli jak choćby BMW serii 1, BMW serii 3 oraz BMW serii 5, czterocylindrowy silnik wysokoprężny z układem BMW TwinPower Turbo, który spotkać można w modelu BMW X1 xDrive 23d oraz BMW 123d, a także czterocylindrowy, turbodoładowany silnik ze sprężarką Twin Scroll montowany w modelu MINI Cooper S.

Zwycięstwo w tak różnych kategoriach potwierdza niezwykle bogatą wiedzę firmy BMW Group w dziedzinie tworzenia i budowy jednostek napędowych. Pozwala ona oferować silniki gwarantujące dużą moc i jednocześnie przykładową wydajność we wszystkich seriach modelowych i niezależnie od klasy osiągów. Nagrody Engine of the Year zostały przyznane przez międzynarodowe jury złożone z 76 dziennikarzy i specjalistów z 35 krajów. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się podczas targów handlowych Engine Expo w Stuttgarcie.

 

Wyróżnienia Engine of the Year przyznawane są od 1999 roku. Od tego czasu modele marek BMW i MINI nagradzane były w poszczególnych klasach pojemnościowych i w klasyfikacji generalnej ponad 50 razy. Wśród wyróżnionych aut produkowanych seryjnie znalazł się m.in. czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra z modelu MINI Cooper S, który w tym roku wygrał po raz czwarty z rzędu i jednocześnie po raz ostatni. Przyszły rok należał będzie do zaprezentowanej niedawno jednostki – jego następcy w klasie pojemnościowej od 1,4 do 1,8 litra. Oprócz technologii Twin Scroll i bezpośredniego wtrysku benzyny znanych już z wielokrotnie nagradzanego poprzednika, nowy motor wzbogaci się o układ płynnej regulacji długości okresu otwarcia zaworów dolotowych VVC (ang. variable valve control) oraz generował będzie moc maksymalną o wartości 135 kW/184 KM. Jednocześnie będzie to najbardziej wydajny silnik w swojej klasie pojemnościowej na świecie.

Pierwsze zwycięstwo w kategorii od 1,8 do 2 litrów pojemności odniósł najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny w ofercie BMW. Ta dwulitrowa, całkowicie aluminiowa jednostka wykorzystująca układ bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail oraz technologię turbodoładowania BMW TwinPower Turbo oferuje moc maksymalną o wartości 150 kW/204 KM. Największe wrażenia na członkach jury zrobiła siła pociągowa oraz niezwykła wydajność silnika. Eksperci wyrazili opinię, iż tak ogromne zalety tej jednostki napędowej stawiają pod znakiem zapytania możliwości dalszego udoskonalenia silników wysokoprężnych w przyszłości.

W kategorii od 2,5 do 3 litrów pojemności wewnętrzny pojedynek stoczyły dwa silniki BMW. Nowy zwycięzca to 3-litrowa, rzędowa szóstka o mocy 225 kW/306 KM z układem BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz systemem VALVETRONIC. Tym samym podium opuścił jej poprzednik, czyli silnik o identycznych osiągach, który dwukrotnie zdobywał generalny tytuł silnika roku w latach 2007-2008, a także wygrał zeszłoroczną rywalizację w swojej kategorii pojemnościowej. Rzut oka na ranking i mamy kolejny dowód dominacji silników firmy BMW w tej klasie pojemnościowej. Drugie miejsce bowiem zajmuje nowa, trzylitrowa, wysokoprężna rzędowa szóstka z BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, która wyraźnie zostawia w tyle konkurencję.

Silnik V8 z BMW M3 odniósł trzecie z rzędu zwycięstwo w klasie pojemnościowej od 3 do 4 litrów. Czterolitrowa jednostka o mocy 309 kW/420 KM, montowana w najmocniejszych wersjach sportowych modeli BMW M3 Coupé, BMW M3 Sedan oraz BMW M3 Convertible ponownie zachwyciła jury wartością dostępnej siły napędowej, która wynika z wysokoobrotowych założeń konstrukcyjnych charakteryzujących ten silnik. Oprócz znakomitych osiągów, eksperci docenili również niezwykłą wydajność tego mocnego silnika, który w modelu BMW M3 dostępny jest z funkcją Auto Start/Stop, systemem odzysku energii hamowania oraz innymi rozwiązaniami technologicznymi strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics.

 

źródło: BMW

Komentarze