X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Pierwsze spojrzenie na nową Hondę Civic Tourer

2013-08-12
Strona główna -> Honda -> Civic -> 9 (2012-dziś)

Pierwsze spojrzenie na nową Hondę Civic Tourer

Honda ujawniła więcej informacji na temat produkcyjnej wersji nowego modelu Civic Tourer,

która zadebiutuje we wrześniu br. podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu. Wyjątkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia największą w swojej klasie przestrzeń bagażową o poj. 624 l. (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji, mierzona do wysokości rolety bagażnika).


Civic Tourer będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology współpracującym z manualną skrzynią biegów oraz z jednostką benzynową 1,8 i-VTEC dostępną z przekładnią manualną lub automatyczną. Całkowicie nowy system amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System - ADS) przyczyni się do zwiększenia stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych. Civic Tourer będzie produkowany w zakładach Hondy w Wielkiej Brytanii, a na europejskich rynkach pojawi się na początku 2014 roku.


Funkcjonalność i forma: bez kompromisów wewnątrz i na zewnątrz. - Jestem bardzo dumny ze sportowych, eleganckich i dynamicznych proporcji Civica Tourera, które z zewnątrz nieco maskują wyjątkową uniwersalność i wielofunkcyjność samochodu. Aby osiągnąć najwyższe walory użytkowe samochodu kompaktowego, należy zastanowić się jak uzyskać maksimum miejsca w kabinie, co przekłada się również na stylizację nadwozia. Dzięki sprytnej koncepcji całej platformy Civica, mieliśmy swobodę w optymalnym rozplanowaniu elementów nadwozia. Rezultatem jest samochód, który ma niemal sportową sylwetkę. Dla mnie jego atutem jest synergia funkcjonalności, uniwersalności i dynamicznej ekspresji - mówi Adrian Killham, lider projektu.


Wygląd zewnętrzny auta jest wyrafinowany i sportowy, a jego niepowtarzalny styl określa wyraźna linia, która przebiega nieprzerwanie od przodu aż do słupka D, tworząc wrażenie płynności.
Zespół opracowujący model Civic Tourer spędził wiele czasu nad nową formą tego fragmentu nadwozia, gdyż jego zadaniem było podkreślenie wrażenia wyjątkowego charakteru samochodu. Szkło szyby bocznej za tylnymi drzwiami „rozciągnięto” aż na słupek D, by zamaskować stalową jego konstrukcję, a tylne skrzydło drzwi podniesiono o 17mm w porównaniu do Civica 5D w celu uzyskania mocnej, charakterystycznej linii nadwozia i dodania autu elegancji.


- Już na pierwszy rzut oka widać, że Civic Tourer nie przypomina innych samochodów kombi. Ostatnio skonstruowane auta z tego typu nadwoziami utrzymane są w podobnym do siebie stylu. Civic Tourer ma inaczej rozłożone akcenty i inny charakter – twierdzi Adrian Killham, lider projektu. Za tym wyrafinowanym i sportowym stylem kryje się wszechstronność, która wynika ze starannie przemyślanej, bezkonkurencyjnej funkcjonalności wnętrza.

« < 1 2 3 > »

Komentarze