X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 208 HYbrid FE, dane techniczne

2013-03-01
Strona główna -> Peugeot -> 208

Peugeot 208 HYbrid FE

Prezentacja technologii przyszłości opracowanej przez Peugeot i Total.

Kontynuując wieloletnie starania o poprawę wydajności energetycznej, Peugeot we współpracy z firmą Total stworzył rewolucyjny projekt pod nazwą 208 HYbrid FE. Celem przedsięwzięcia było opracowanie pojazdu, który łączy wysokie osiągi (od 0 do 100km/h w zaledwie 8 sekund) z niezwykle niskim poziomem emisji CO2 (49 g/km). 208 HYbrid FE wykorzystuje najnowsze technologie obu firm – poprawiające aerodynamikę, pozwalające obniżyć masę własną oraz zwiększające wydajność układu napędowego. Co ważne, osiągi te zostały uzyskane na bazie seryjnego napędu, który już w wersji wyjściowej charakteryzuje się znaczną wydajnością.


49 g CO2 na kilometr, 8 sekund od 0 do 100km/h… Takie parametry oznaczają ograniczenie poziomu emisji CO2 średnio o połowę w przypadku najbardziej ekonomicznych jednostek benzynowych (Fuel Economy) oraz osiągi typowe dla niewielkiego modelu sportowego (Fun & Efficient).

Peugeot i Total – partnerstwo dla przyszłości. Współpracując od 1995 roku Peugeot i Total tworzą technologie pozwalające na znaczne obniżenie zużycia paliwa, poziomu emisji oraz całkowitego kosztu użytkowania pojazdu. Koncern Total wraz z kilkoma spółkami podległymi (Lubricants, Fuels, Hutchinson, CCP Composites, Total Global Polymers) aktywnie współpracuje z marką Peugeot przy licznych projektach rozwojowo-badawczych, których celem jest budowa samochodów coraz bardziej przyjaznych środowisku naturalnemu. Total dostarcza francuskiemu producentowi oraz jego globalnej sieci serwisowej środki smarne typu FE (Fuel Economy), ograniczające zużycie paliwa poprzez obniżenie tarcia w silniku. Można zatem powiedzieć, że w ciągu ostatnich 10 lat produkty firmy Total przyczyniły się do 5-procentowej redukcji emisji CO2 w silnikach grupy PSA.


We Francji nad tworzeniem paliw i środków smarnych przyszłości pracuje blisko 250 badaczy, a najlepsze produkty linii Total Excellium pozwalają znacznie obniżyć zużycie paliwa. Obecnie trwają prace nad nowymi biopaliwami, paliwami o niskiej zawartości siarki, środkami smarnymi typu Fuel-Eco pozwalającymi na oszczędność energii, specjalnymi dodatkami do paliwa zapewniającymi niższy poziom emisji, a także nad innowacyjnymi materiałami, które pozwolą obniżyć masę konstrukcyjną pojazdów i poprawić ich osiągi.


Głównym celem marki Peugeot pozostaje tworzenie pojazdów przyjaznych środowisku, które dawać będą przyjemność z jazdy niezależnie od swego przeznaczenia. Stąd też Peugeot pozostaje jedynym producentem w branży motoryzacyjnej, który oferuje tak szeroką gamę różnych środków transportu, od rowerów, przez skutery, samochody osobowe aż po lekkie pojazdu użytkowe.


Aby skutecznie realizować swój cel, marka inwestuje w nowe technologie, z których wiele dotyczy bezpośrednio jednostek napędowych. Trwają nieustanne prace nad poprawą wydajności silników spalinowych, ich downsizingiem, globalnym wykorzystaniem filtrów cząstek stałych, technologii Stop & Start, wysokoprężnych układów hybrydowych, napędów elektrycznych itd. Peugeot inwestuje również w badania nad lekkimi materiałami, które pozwalają obniżyć masę konstrukcyjną pojazdu, szerszym zastosowaniem materiałów ekologicznych oraz opracowaniem odpowiednich procedur serwisowych.
Działania te przynoszą wymierne rezultaty, Peugeot może się bowiem pochwalić najniższym poziomem emisji CO2 na Starym Kontynencie. W 2012 roku jej średni poziom ponownie zmniejszył się, tym razem o 7 g/km, do zaledwie 121,6 g/km, co oznacza, że 2 na 3 pojazdy marki Peugeot emitują poniżej 130 g CO2 na kilometr.

« < 1 2 > »

Komentarze