X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

mitsubishi, sprzedaż, 2013

2014-01-30
Strona główna -> Mitsubishi -> ASX

Patrząc w przyszłość...

Dzięki stopniowemu odnawianiu gamy modelowej oraz debiutowi Outlandera PHEV

na rynku samochodów elektrycznych typu plug-in i dużej efetywności krajowych dystrybutorów, firma Mitsubishi Motors Europe (MME) osiągnęła w 2013 roku 10-procentowy wzrost sprzedaży detalicznej na 34 rynkach zbytu.

Pułap 100 000 sprzedanych sztuk przekroczony. Firma MME po raz pierwszy od dwóch lat przekroczyła liczbę 100 000 aut wydanych klientom, notując wzrost sprzedaży z 96 933 egzemplarzy* w roku kalendarzowym 2012 do 106 712 sztuk* w roku kalendarzowym 2013. Rezultat ten znajduje również odzwierciedlenie w bardziej restrykcyjnych danych publikowanych przez stowarzyszenie ACEA (tylko państwa członkowskie UE+ESWH, bez pickupów, jak L200), według których wzrost sprzedaży wyniósł 4,9%.

Europejscy dystrybutorzy Mitsubishi Motors także wpisali się w ten pozytywny trend, często osiągając lepsze rezultaty od średniej dla danego rynku. Najlepsze wyniki uzyskano w Wielkiej Brytanii (+ 32% / rynek: + 10,8%**), Izraelu (+ 151% / rynek: + 4%***), Turcji (+ 29% / rynek: + 8,7%****) i Norwegii (+ 15% / rynek: + 3%**), ale również w Szwajcarii (- 1% / rynek: - 6,2%**), Francji ( bez zmiany/ rynek: - 5,7%**) czy Portugalii (+ 16% / rynek: + 11,1% ).

Debiut PHEV – pierwszy etap. Interesujące wyniki zanotowano w Holandii, (+ 234% / rynek: - 17%*), gdzie całkowity wolumen sprzedaży w dużym stopniu ukształtował Outlander PHEV (8 009 sztuk z łącznie 12 279 sprzedanych aut). Tak doskonała sprzedaż tego modelu to między innymi zasługa ulg podatkowych promujących zakup technologii przyjaznych środowisku, w tym samochodów o niskiej emisji dwutlenku węgla.

Trend ten będzie kontynuowany w roku kalendarzowym 2014 wraz ze stopniowym zwiększaniem wolumenu w Europie  oraz wprowadzeniem do sprzedaży detalicznej modelu Outlander PHEV na pozostałych rynkach, co rozpocznie się w styczniu. Po sukcesie w Holandii firma Mitsubishi Motors będzie również zwiększać wolumen sprzedaży w całym regionie.

*34 rynki / łącznie z modelem L200
**Źródło: ACEA - z wyłączeniem pickupów, jak L200
** Źródło: Izraelskie stowarzyszenie importerów samochodów.
**** Źródło: Stowarzyszenie ODD (Automotive Distributors’ Association)

 

źródło: Mitsubishi

Komentarze