X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel prezentuje nowy silnik 1.0 SIDI Turbo

2013-10-09
Strona główna -> Opel -> Adam

Opel prezentuje nowy silnik 1.0 SIDI Turbo

Opel ujawnił szczegółowe informacje na temat swojego nowego trzycylindrowego silnika benzynowego.

Ekologiczna i cicha nowa jednostka napędowa Opla 1.0 SIDI Turbo o wysokiej kulturze pracy wyznaczy nowy standard dla silników trzycylindrowych, kiedy zadebiutuje w przyszłym roku w modelu ADAM. Jest nie tylko oszczędna i bardziej przyjazna dla środowiska, ale także przewyższa wiele silników czterocylindrowych pod względem wspomnianej kultury pracy oraz skuteczności wytłumienia hałasu i wibracji.

Mimo niewielkich rozmiarów silnik ten generuje moc 85 kW/115 KM i aż 166 Nm momentu obrotowego w przedziale 1800–4700 obr./min. Takie wartości zapewniają lepsze przyspieszenie przy niskiej prędkości obrotowej w porównaniu z większymi silnikami o zbliżonej mocy przy znacznie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Na przykład w porównaniu z aktualnie stosowanym przez Opla wolnossącym silnikiem 1.6 nowy silnik 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection – zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk) zapewnia taką samą moc maksymalną przy maksymalnym momencie obrotowym wyższym o 30 procent i zużyciu paliwa mniejszym o 20 procent.

W silniku zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, takie jak wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, ultrakompaktowy system turbodoładowania, układ bezstopniowej zmiany faz rozrządu oraz lekką konstrukcję aluminiową z kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą cylindrów. Liczne modyfikacje z zakresu inżynierii akustycznej – takie jak konstrukcja bloku cylindrów uwzględniająca aspekt akustyczny, wałek wyrównoważający w misce olejowej, strukturalne odseparowanie układu wtrysku i wału korbowego, łańcuchy napędu rozrządu z odwróconymi zębami i ekrany akustyczne – pozwoliły osiągnąć wzorcowy poziom kultury pracy silnika.

1.0 SIDI Turbo to pierwszy z nowej rodziny modułowych trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych z kategorii poniżej 1,6 litra, opracowanej w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na mocne jednostki gwarantujące dobre osiągi mimo zmniejszonej pojemności. Silnik wraz z nową 6-biegową przekładnią manualną zadebiutuje  w planowanych na przyszły rok egzemplarzach modelu ADAM. Wszystkie wersje pojazdu z silnikiem 1.0 SIDI Turbo są przystosowane do systemu Start/Stop, a w cyklu mieszanym powinny emitować znacznie poniżej 100 g/km CO2 .

„Projektując ten mały silnik, postawiliśmy sobie za cel nie tylko ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2, ale także udowodnienie, że trzy cylindry mogą zapewnić taką samą kulturę pracy jak cztery lub więcej” – powiedział dr Matthias Alt, główny inżynier Opla z działu małych silników benzynowych. „Udało nam się u samego źródła rozwiązać typowe problemy zwykłych silników trzycylindrowych – związane z wyważeniem, hałasem i drganiami. Jesteśmy przekonani, że klienci będą miło zaskoczeni efektami naszej pracy. To bardzo dynamiczny i dopracowany silnik trzycylindrowy, który nie ogranicza przyjemności z jazdy. Krótko mówiąc, zapewnia on wysoką kulturę pracy i bardzo dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa”.

Najwyższa kultura pracy w swojej klasie dzięki niemieckiej technologii. Inżynierowie globalnego zespołu Opla i GM  rozpoczęli pracę od czystej kartki papieru. Połączyli swoje siły i doświadczenie, aby wyeliminować nierytmiczną pracę typową dla silników trzycylindrowych, która w tradycyjnych konstrukcjach przysłania zalety płynące z ekonomiki eksploatacji. Zaprojektowali silnik 1.0 SIDI Turbo, który pod względem akustyki dorównuje jednostkom czterocylindrowym, stając się tym samym wzorcem kultury pracy dla silników trzycylindrowych.

W całym procesie starano się ograniczać wibrację i podnosić kulturę pracy poprzez kompleksowe modelowanie, a także weryfikację podzespołów i całego silnika na hamowni. Zakres prac obejmował także rozwinięcie funkcji sterowania silnikiem oraz zintegrowanie całego zespołu napędowego z resztą pojazdu.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze