X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Monza GSE na specjalnej wystawie

2013-09-03
Strona główna -> Opel -> Calibra

Opel Monza GSE na specjalnej wystawie

„Gwiazdy 1983 roku” podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie

Niemieckie Stowarzyszenie Branży Motoryzacyjnej (VDA) zorganizuje specjalną wystawę klasycznych samochodów podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (IAA: www.iaa.de), który odbędzie się w dniach 12–22 września. Temat wystawy brzmi „The Stars from 1983” („Gwiazdy 1983 r.”). VDA zaprasza wszystkich gości na swoje stoisko w Hali 3.1, gdzie będą prezentowane legendarne pojazdy.

Opel Monza GSE, który w tym roku kończy 30 lat, oficjalnie dołączył do klubu klasycznych samochodów. To ekskluzywne coupé ze sportowym wyposażeniem i wykończeniem oraz sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3 litrów i mocy 180 KM jest przodkiem Opla Monza Concept, który również zostanie zaprezentowany na IAA (Hala 8, Stoisko D09). Jednym z charakterystycznych i funkcjonalnych rozwiązań zastosowanych w dawnej Monzy był ciekłokrystaliczny wyświetlacz na tablicy rozdzielczej podający takie informacje, jak prędkość pojazdu i prędkość obrotowa silnika, poziom paliwa oraz temperatura silnika. W ciągu czterech lat produkcji modelu Monza GSE sprzedano 43 812 egzemplarzy tego samochodu marzeń Opla.

Na specjalnej wystawie nie zabraknie również innych kultowych modeli marki Opel. Najmłodszym z nich jest 170-konna Calibra V6, wprowadzona na rynek 20 lat temu i produkowana od 1993 do 1997 r. Opel Calibra uchodził za najbardziej udane sportowe coupé lat 90. XX wieku. W ciągu siedmiu lat wyprodukowano go w 238 647 egzemplarzach. Popularny model był powszechnie chwalony za postępową stylistykę i konstrukcję ułatwiającą recykling. Wyznaczał on także standardy pod względem własności aerodynamicznych. Współczynnik cd wynoszący 0,26 jest jednym z najniższych w historii w przypadku pojazdów produkowanych seryjnie. Obecnie Calibra cieszy się wyjątkową popularnością jako młody klasyk, a w przyszłości na pewno stanie się pełnoprawnym klasycznym samochodem.

Na ten tytuł już dziś w pełni zasługuje Opel Kapitän L (L jak luksus) z 1963 r., który w tym roku obchodzi 50. urodziny i jest trzecim, a także najstarszym modelem Opla na stoisku VDA. Proste linie oraz rozciągnięte kształty to główne motywy stylistyczne nadwozia Kapitäna, zaś lekko zaokrąglony dach wydaje się unosić nad oknami o imponującej powierzchni. Dzięki w pełni panoramicznej szybie czołowej i pochyłej panoramicznej szybie tylnej model ten zapewniał doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Sześciocylindrowy rzędowy silnik o mocy 90 KM rozpędzał Kapitäna do 150 km/h. 145 616 zadowolonych klientów, którzy kupili tę wersję sprawiło, że był to nie tylko najbardziej udany Kapitän, lecz także najlepiej sprzedający się w Niemczech sedan z sześciocylindrowym silnikiem.

 

źródło: General Motors

Komentarze