X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Insignia Sports Tourer dane techniczne

2009-03-13
Strona główna -> Opel -> Insignia -> 1 (2008-2013)

Opel Insignia Sports Tourer - dane techniczne

Kiedy klienci tłumnie spieszą, aby kupić zupełnie nowy samochód w trudnych gospodarczo czasach, to musi to być szczególnie wyjątkowe auto.

Do tej pory w Europie złożono zamówienia na 75.000 sztuk Insigni. Debiut trzeciego z kolei modelu z gamy, daje ludziom kolejny powód, aby mieć swój własny „Samochód Roku 2009."

 

Insignia Sports Tourer oferuje najnowszą technologię opakowaną w najwyższej jakości sportową karoserię, która odzwierciedla jego nazwę. Model ten posiada taką samą sportową, mocną i elegancką stylistykę, jak jej odpowiedniki w wersji sedan. Mark Adams, wiceprezes GM Europe ds. designu, opisuje stylistykę Insigni jako „powiązanie rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją, w doskonałej harmonii łączące w sobie technologiczną doskonałość i emocje." Jednak dodaje, że „Insignia Sports Tourer ma własną osobowość i nie jest po prostu wersją kombi sedana."

 

Projektanci Insigni nadali tyłowi Sports Tourera wyrafinowany, a zarazem spójny wygląd poprzez przeciągnięcie płaszczyzny klapy tylnej na boczne płaszczyzny oraz jej zaakcentowanie dużymi, wyróżniającymi się, w pełni zintegrowanymi światłami tylnymi. Dynamiczny wygląd obejmuje wnętrze, które oferuje wystarczająco miejsca dla pięciu osób i wysoce konkurencyjną przestrzeń bagażową. Tył samochodu oferuje przestrzeń o objętości do 1.530 litrów. W Sports Tourerze zachowano identyczny jak w sedanie rozstaw osi 2,74 m oraz zwiększono długość o ok. 8 cm do 4,91 m.

 

Aby podkreślić premierę Insigni Sports Tourer, do siedmiu silników już dostępnych w modelach sedan dołączą dwa nowe silniki. 1,6-litrowy benzynowy silnik turbo o mocy 180 KM i 230 Nm momentu obrotowego, będzie dostępny z napędem na przednią oś (FWD). Natomiast silnik 2.0 BiTurbo o mocy 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego, będzie najpierw dostępny z napędem na cztery koła Adaptative 4x4, potwierdzając ambicje Insigni przodowania w segmencie samochodów klasy średniej. Te dwa silniki oczywiście wzbogacą także rodzinę silników wersji sedan. Wariant FWD z silnikiem 2.0 CDTI BiTurbo zostanie dodany później.

 

Dodatkowo wariant ecoFLEX z 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym CDTI, osiągającym 118 kW/160 KM i 350 Nm momentu obrotowego, zostanie dodany do tej oferty w najbliższej przyszłości. Dzięki niezwykle niskiemu zużyciu paliwa i emisji CO2 poniżej 140 g/km w wersji sedan, Insignia ecoFLEX oferuje przyjazną dla środowiska jazdę bez kompromisów w sferze osiągów.

 

„Wraz z wiodącymi technologiami i wysokimi standardami bezpieczeństwa, Opel Insignia Sports Tourer wyraża strategię Opla czynienia innowacji i atrakcyjnego wzornictwa bardziej przystępnym" mówi Alain Visser, wiceprezes GM Europe ds. Opla.

 

Jego nowo opracowane podwozie, zaprojektowane w celu zaoferowania większego poziomu bezpieczeństwa i komfortu, może być wzmocnione o innowacyjny zintegrowany mechatroniczny system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienie drgań w czasie rzeczywistym. FlexRide daje również kierowcy wybór pomiędzy trzema trybami prowadzenia samochodu. Oprócz standardowego ustawienia, kierowca może wybrać albo ustawienia trybu komfortowego „Tour" albo bardziej twardą jazdę „Sport".

 

Tryb Sport czyni jazdę Insignią Sports Tourer bardziej aktywną. Zmienia on ustawienia powiązanych ze sobą funkcji takich, jak kierowanie, sterowanie przepustnicą, a nawet zewnętrzne oświetlenie tablicy rozdzielczej. Ponadto, klienci Insigni mogą wybrać nowy, wyrafinowany system Adaptive 4x4 z podwoziem FlexRide i elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, który wyprzedzająco rozdziela moment obrotowy, zapewniając znakomitą stabilność, optymalną trakcję i wzmacniając jakość prowadzenia w każdych warunkach drogowych.

 

Wprowadzany tej wiosny na rynek europejski Opel Insignia Sports Tourer będzie również wyposażony w innowacyjną kamerę Opel Eye, która rozpoznaje niektóre znaki drogowe i ostrzega kierowców, gdy mimowolnie zjadą ze swojego pasa ruchu. Kolejnymi innowacjami są reflektory nowej generacji AFL+, które dostosowują się do dominujących warunków jazdy za pomocą dziewięciu różnych trybów pracy, a także korzystne cenowo, wyjątkowo przyjazne, ortopedycznie certyfikowane, ergonomiczne siedzenia sportowe. Poza tapicerką w jasnych kolorach, Sports Tourer będzie dostępny również z nowymi materiałami na siedzenia zwanymi TopTec, które zapewniają odporność tapicerki na plamy oraz uniemożliwiają przeniknięcie cieczy w głąb tapicerki.

 

Ceny Sports Tourera rozpoczynają się od 23.990 Euro za wersję benzynową 1.6 ECOTEC i od 25.590 Euro za model z silnikiem wysokoprężnym 2.0 CDTI (110 KM), co stanowi tylko 900 Euro więcej niż jego odpowiednik w wersji hatchback.

Komentarze