X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel insignia dane techniczne, spalanie

2010-07-16
Strona główna -> Opel -> Insignia -> 1 (2008-2013)

Opel Insignia

Siedzenia premium z oznaczeniem jakości AGR i funkcją wentylacji.

Upalne temperatury tego lata utrzymują się w większej części Europy i sprawiają, że najpowszechniejszym sposobem spędzania czasu wolnego stało się poszukiwanie możliwości ochłody. Opel znalazł idealne rozwiązanie dla kierowców prowadzących samochody, gdy słupek rtęci rośnie: oprócz standardowej klimatyzacji oferuje siedzenia premium dla kierowcy, ze skórzanym wykończeniem i funkcją wentylacji. Otrzymały one oznaczenie jakości Akcji na rzecz Zdrowych Pleców (AGR) dla najlepszego modelu Insigni.

Miły strumień powietrza osusza wilgoć powstałą od potu w miejscach styku ciała z siedzeniem i tworzy odświeżający efekt chłodzenia bez nieprzyjemnego, silnego przewiewu. Wentylacja siedzeń to część pakietu premium, w którego skład wchodzi siedzenie premium dla kierowcy z oznaczeniem jakości AGR i perforowanym wykończeniem ze skóry w kolorze czarnym lub beżowym. Pakiet kosztuje 2 100 euro w wersjach Sport i Innovation.

Insignia, Astra i Meriva: najwygodniejsze siedzenia, optymalna klimatyzacja

Opel oferuje również certyfikowane przez AGR siedzenia kierowcy bez wentylacji w cenie od 390 euro (zalecana cena detaliczna, w tym VAT w Niemczech). W przypadku zakupu siedzeń kierowcy i pasażera jednocześnie do ceny dolicza się jedynie 295 euro. Ceny obowiązują również dla modeli Astra i nowej Merivy, które jako jedyne w segmentach samochodów kompaktowych i minivanów mają tak atrakcyjną ofertę siedzeń przyjaznych dla pleców. Ergonomiczne siedzenie kierowcy jest elementem standardowego wyposażenia w modelu Insignia Sport i Astra Sport.

Nagradzane siedzenia mają przyjazną dla pleców konstrukcję bazową, którą można indywidualne dopasowywać do naturalnego kształtu kręgosłupa przy pomocy elektropneumatycznego wsparcia dla lędźwi o czterostopniowej regulacji zintegrowanego z oparciem siedzenia. Przedłużony, najlepszy w klasie zakres regulacji siedzenia – 270 milimetrów w płaszczyźnie poziomej i 65 milimetrów w płaszczyźnie pionowej w Insigni – oraz niezależna regulacja kąta nachylenia siedziska i oparcia zapewniają optymalne położenie siedzenia. Wyjmowane siedzisko zapewnia doskonałe wsparcie dla ud oraz równomierny rozkład nacisku na siedzenie. Aby zmniejszyć ryzyko obrażeń szyi w przypadku kolizji tylnej, siedzenia kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są wyposażone w aktywne zagłówki, których wysokość i kąt nachylenia można regulować.

Nawet w przypadku braku wentylacji siedzeń kierowcy samochodów Opel nie muszą znosić zbyt wysokiej temperatury. Klimatyzacja, będąca elementem standardowego wyposażenia w wielu modelach, zapewnia przyjemną temperaturę we wnętrzu samochodu. Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z oddzielną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera dostępna jest jako opcja w modelach: Insignia, Astra i Meriva – kwestia idealnej temperatury w samochodzie staje się więc oczywista.

 

źródło: General Motors

Komentarze