X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Ampera, elektryczny Opel, dane techniczne

2011-02-18
Strona główna -> Opel -> Ampera

Opel Ampera w Genewie

Opel Ampera, którego produkcję zaplanowano na drugie półroczne tego roku jest gotowy, aby stworzyć całkowicie nowy segment na europejskim rynku motoryzacyjnym.

Pięciodrzwiową,czteromiejscową Amperę,, zaprojektowano tak, aby zapewnić wszystkie korzyści płynące z pojazdu z napędem elektrycznym, a jednocześnie wyeliminować wszelkie obawy związane z zasięgiem auta. Produkcyjna wersja Ampery będzie mieć swoją światową premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (organizowanym w dniach 3 – 13 marca). Do chwili obecnej Amperę zarezerwowało około 1 000klientów w całej Europie, przy czym połowa z nich to klienci korporacyjni.

Ampera już otrzymała wiele nagród przyznawanych przez prasę branżową i opinię publiczną. Ta rewolucyjna koncepcja technologiczna przekonała czytelników magazynu Auto Zeitung, którzy przyznali jej tytuł „Auto Trophy 2010” w kategorii pojazdów elektrycznych. Ampera zdobyła również drugie miejsce w kategorii „Zielonej Kierownicy 2010” (Green Steering Wheel), specjalnej kategorii nagrody „Złotej Kierownicy” (Golden Steering Wheel) przyznawanej przez czytelników i jury magazynów Bild oraz Bild am Sonntag. Szanowne jury magazynu Auto Test przyznało jej nagrodę „e-samochodu 2010 roku” w kategorii „Innowacja/Technologiczna Koncepcja Roku”. Charakterystyczna dla Ampery przyjazność dla użytkownika przyniosła jej „Nagrodę zielonej technologii” (Green Technology Award) przyznawaną przez brytyjskie czasopismo What Car? oraz nagrodę „Innovation Trophy”przyznawaną przez L’Automobile Magazine we Francji w roku 2009.

„W przeciwieństwie do konwencjonalnego pojazdu elektrycznego, Opel Ampera może zostać tym jedynym samochodem, jaki w ogóle będzie potrzebny”, mówi Alain Visser, Wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych. „Ampera oferuje wszystko, co potrzeba: rewolucyjny napęd, progresywną stylistykę, doskonałe bezpieczeństwo, wysoką jakość i przyjazne użytkownikowi funkcje, a wszystko tow połączeniu z doskonałą dynamiką jazdy."

Innowacyjna technologia za całkowitą cenę od 42 900 euro

W przeciwieństwie do innych producentów, Opel oferuje Amperę po jednolitej cenie wynoszącej 42 900 euro (zalecana cena detaliczna, w tym VAT) w całej Europie. Ponieważ poziomy wyposażenia różnić się będą w zależności od rynku, mogą się różnić również ceny w zależności od kraju. Stosowana przez Opla polityka cenowa eliminuje natomiast zamieszanie cenowe poprzez podanie całkowitego kosztu samochodu i akumulatora.

Produkcyjna wersja Opla Ampery nie odbiega od celów postawionych na etapie konstrukcyjnym. Dzięki zastosowanemu wyjątkowemu układowi napędowemu zapewniającemu doskonałe przyspieszenie, wysokiemu poziomowi wyrafinowania i wszystkim zaletom pojazdu z napędem elektrycznym, pięciodrzwiowa Ampera pomieści czterech pasażerów i zapewni im odpowiednią przestrzeń bagażową.

Jej uderzająca stylistyka pozostaje bliska wczesnym projektom wersji koncepcyjnych. Amperę cechuje DNA nowego języka stylistyki Opla – doskonale widoczny grill, wyraziste logo Opla i śmiałe reflektory przednie w kształcie bumerangu. Każdy element Ampery zaprojektowano i poddano analizie pod kątem efektywności, co sprawia, iż Ampera jest jednym z najbardziej aerodynamicznych, a przy tym ekonomicznych pojazdów dostępnych na rynku. Wnętrze Ampery pełne jest elementów odpowiednich dla przełomowego pojazdu, od głośników marki BOSE po ekrany dotykowe.

ePionierzy i Katie Melua z niecierpliwością oczekują rozpoczęcia sprzedaży

Ampera już elektryzuje grupę ePionierów w całej Europie. Około 400 pionierów zarejestrowało się na stronie www.opel-ampera.com jako potencjalni klienci. Otrzymują oni ekskluzywne informacje i usługi, będą oni również pierwszymi osobami, które zasiądą za kierownicą Ampery podczas jazd testowych i skorzystają z szeregu innych korzyści.

Oczekując na rozpoczęcie sprzedaży Ampery ePionierzy wymieniają się opiniami na temat przyszłości motoryzacji. Coraz więcej kierowców przekonanych jest, iż przyszłość mobilności człowieka związana jest z pojazdami z napędem elektrycznym.Thomas A. z miejscowości Ebersbach w Niemczech jest pewien, iż „nadchodzi epoka e-mobilności.  Ampera jest na to przygotowana, ponieważ nie dotyczy jej większość problemów związanych z zasięgiem.” Konstruktor Hans-Ulrich H. z miejscowości Lindau w Niemczech jest przekonany, że „elektryczność z odnawialnych źródeł energii określać będzie świat jutra.” Zwolennik organizacji Greenpeace jest zdania, iż Ampera stanowi logiczne uzupełnienie przyjaznej środowisku elektryczności oraz ostateczne ogniwo zamykające „obwód ekologiczny”. RalphG. z miejscowości Matloch w Wielkiej Brytanii stwierdza z kolei, iż „nawet jeśli rozwój paliw alternatywnych ma przed sobą jeszcze daleką drogę, wydaje się, że Ampera stanowi pierwszy praktyczny krok w odpowiednim kierunku.”

Wiele osób, w tym wielu ePionierów zgadza się z ambasadorką marki Opel, Katie Meluą, która podczas swej rozpoczynającej się w marcu europejskiej trasy koncertowej podróżować będzie Amperą: „Podoba mi się sposób, w jaki ochronę i przyjazność dla środowiska zrealizowano w Amperze, a także to, jak ten ekologiczny samochód uosabia emocje i smak życia,” powiedziała w Londynie brytyjska piosenkarka.

Odpowiednia na każdy rodzaj podróży

Rewolucyjny Opel Ampera stanowić będzie pierwszy bez emisyjny samochód z napędem elektrycznym oferowany w Europie i odpowiedni do codziennej jazdy. W przeciwieństwie do konwencjonalnego pojazdu z napędem elektrycznym Ampera eliminuje obawy związane z zasięgiem. Zapewnia kierowcom pewność i spokój, że nie zostaną nagle z wyczerpanym akumulatorem.

Po rozładowaniu zastosowany w Amperze akumulator naładować można ponownie w ciągu około czterech godzin, podłączając pokładowy układ ładowania do standardowego, domowego gniazda 230 V. Ponieważ akumulator naładować można bezproblemowo, bez konieczności posiadania specjalnego osprzętu do ładowania, większość Amper przez cały czas będzie napędzanych elektrycznie. Podczas niezależnych badań ustalono, iż około 80% europejczyków przejeżdża dziennie poniżej 60km, tak więc Ampera z łatwością spełni ich oczekiwania. Przez pierwszych 40 - 80 km (w zależności od ukształtowania terenu, stylu jazdy i temperatury otoczenia)energia dostarczana jest z 16-kWh akumulatora litowo-jonowy. Podczas jazdy z wykorzystaniem energii elektrycznej zapewnianej przez akumulator Ampera nie zużywa paliwa i nie emituje spalin. W przypadku dłuższych podróży napędzany paliwem silnik/generator zwiększa całkowity zasięg pojazdu do ponad 500 km przy pełnym zbiorniku paliwa. Tego rodzaju technologia zwiększająca zasięg pojazdu sprawia, iż Ampera jest pierwszym samochodem elektrycznym gwarantującym wygodę oferowaną przez pojazd konwencjonalny.

Cztery tryby jazdy, od miejskiego po sportowy, gwarantują ekonomiczność i radość płynącą z jazdy

Wyjątkowo cichy silnik elektryczny o mocy 111 kW/150 KM pozwala na uzyskanie momentu obrotowego rzędu 370 Nm przy ruszaniu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu. Pozwala on również Amperze na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 9s i rozwinięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 161 km/h.

Umieszczony na konsoli centralnej przycisk „Drive Mode” pozwala kierowcy na wybór trybu jazdy –normalny, sportowy, górski lub miejski. Tryby te pozwalają na optymalizację zarządzania energią w zależności od dominującego stylu jazdy oraz panujących na drodze warunków.

Tryb Normalny jest trybem domyślnym Ampery, przewidzianym do najczęstszego stosowania i zapewnienia maksymalnej efektywności. Kiedy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej poziomu ładowania, Ampera przechodzi w tryb rozszerzonego zasięgu, w którym silnik spalinowy uruchomiony zostaje automatycznie celem podtrzymania ładowania i zapewnienia rozszerzonego zasięgu podróży. Stan ładowania akumulatora zapewnia również hamowanie regeneracyjne, co pozwala na wyłączenie silnika na dłuższych odcinkach zjazdowych.

Tryb Sportowy automatycznie zmienia konfigurację pedału przyspieszenia celem zapewnienia szybszej reakcji. Choć nie zapewnia on większej mocy, gwarantuje jednak większą wrażliwość na naciśnięcie pedału przyspieszenia przez kierowcę.

Tryb Górski automatycznie dostosowuje system do zapewnienia mocy niezbędnej w terenie górzystym, w którym konwencjonalny pojazd elektryczny może napotykać na problemy. Tryb górski pozwala na rozszerzenie zasięgu zanim akumulator osiągnie najniższy poziom naładowania. Kierowcy powinni wybierać ten tryb po całkowitym naładowaniu lub na 10 do 15 minut przed wjechaniem na teren górzysty, aby móc wykorzystać pełną moc pojazdu na dłuższych podjazdach.

Tryb Miejski dostosowuje tryb zarządzania akumulatorem do potrzeb codziennych dojazdów do pracy. Wybór trybu Miejskiego powoduje natychmiastowe zwiększenie zasięgu i pozwala na zaoszczędzenie energii znajdującej się w akumulatorze. Po jego wyłączeniu wyłączana jest również funkcja rozszerzenia zasięgu, a Ampera jest w tym momencie w stanie skorzystać z energii znajdującej się w akumulatorze i poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym,np. na obszarach miejskich lub w strefach ograniczeń.

 

źródło: General Motors

Komentarze