X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowy seat leon fr dane techniczne, osiągi

2006-07-17
Strona główna -> Seat -> Leon -> 2 (2005-2012)

Nowy SEAT Leon FR

Do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci dealerskiej SEAT trafił właśnie nowy Leon FR - usportowiona odmiana najpopularniejszego modelu marki SEAT.

Samochód dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych, których ceny wynoszą 89.990 PLN za wersję 2.0 TFSI 200 KM i 93.990 PLN za wersję 2.0 TDI 170 KM.

Nowy Leon FR dołączy do dostępnej już na rynku Altei FR oraz Ibizy FR.

Dwie wersje silnikowe od samego początku
Nowy Leon FR od początku oferowany jest zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym.

Czterocylindrowa jednostka 2.0 TFSI o mocy 200 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1800 do 5000 obr/min. Leon z takim silnikiem rozpędza się maksymalnie do 229 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,9 litra na 100 km.

Silnik Diesla 2.0 TDI 170 KM zastosowany w modelu Leon FR współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Jednostka rozwija moc 125 kW (170 KM) przy 4200 obr/min. Samochód z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 214 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 s. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6 litrów na 100 km.

Sportowy styl

Charakterystycznym elementem nadwozia w porównaniu z pozostałymi wersjami modelu jest powiększony przedni zderzak z wielką atrapą chłodnicy osłoniętą siatką o wzorze plastra miodu. Na tle czarnego pasa w dolnej części tylnego zderzaka wyraźnie odznacza się podwójna końcówka układu wydechowego z polerowanej stali. Jak w każdym modelu FR, obudowy lusterek bocznych polakierowano na kolor srebrny. Kolejny przyciągający uwagę element to zaprojektowane specjalnie do tej wersji Leona 17-calowe aluminiowe obręcze kół.

W środku także nie brakuje sportowych elementów, takich jak specjalne sportowe fotele z inicjałami FR wyhaftowanymi na oparciach. Symbol FR znajduje się też na rękojeści dźwigni zmiany biegów oraz na pokrytej perforowaną skórą kierownicy ze specjalnymi uchwytami po bokach ułatwiającymi jej trzymanie. Sportowego wystroju dopełniają białe tarcze zegarów na panelu instrumentów i logo FR na obrotomierzu.

Najbogatsze wyposażenie
W kwestii komfortu - Leon FR jest standardowo wyposażony w dwustrefową automatyczną klimatyzację, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia kręgosłupa w części lędźwiowej, szufladę pod fotelem kierowcy, elektrycznie sterowane podnośniki wszystkich szyb bocznych, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, elektrycznie składane lusterka boczne, komputer podróżny, kierownicę z przyciskami do sterowania systemem audio, radioodtwarzacz CD przystosowany do odczytu plików MP3 oraz gniazdo w konsoli centralnej umożliwiające podłączenie dodatkowych odtwarzaczy muzycznych.

Pełną ochronę kierowcy i pasażerów nowego Leona FR zapewnia nawet 8 poduszek powietrznych - w tym dwie czołowe, dwie boczne z przodu oraz dwie poduszki kurtynowe chroniące głowy pasażerów przednich i tylnych foteli. Opcjonalnie dostępne są też dwie boczne poduszki powietrzne z tyłu. Do wyposażenia standardowego należą także systemy ABS, TCS i ESP oraz układ wspomagania hamowania awaryjnego EBA, którego aktywacja powoduje automatyczne włączenie świateł awaryjnych.

Wyposażenie Leona FR można rozszerzyć o kilka nowych elementów opcjonalnych. Dla podniesienia bezpieczeństwa podwójnym reflektorom ksenonowym może towarzyszyć zaawansowany system regulacji przedniego oświetlenia AFS, który na podstawie położenia kierownicy i prędkości pojazdu reguluje kierunek wiązki świetlnej.

W Leonie FR (tak, jak i w pozostałych wersjach modelu) może zostać zamontowane złącze iPoda lub specjalny port USB do podłączania odtwarzaczy MP3 bądź innych urządzeń działających w podobnym systemie.

 

źródło: SEAT

Komentarze