X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

seat ibiza 2008 dane techniczne, spalanie

2008-12-14
Strona główna -> Seat -> Ibiza -> 5 (2008-dziś)

Nowy SEAT IBIZA - silniki

Choć oferta silników, dostępnych wraz z nowym SEAT-em Ibizą będzie stopniowo poszerzana, początkowa gama obejmuje cztery różne jednostki napędowe

trzy silniki benzynowe oraz jeden silnik wysokoprężny. Każdy z nich jest połączony z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów i spełnia ostre normy emisji EU4.

Najmniejszy z oferowanych silników benzynowych, o pojemności 1,2 litra, posiada trzycylindrowy blok, jest wyposażony w cztery zawory na cylinder oraz w układ wielopunktowego wtrysku paliwa. Silnik ten osiąga moc 70 KM (51 kW) i osiąga maksymalny moment obrotowy, wynoszący 112 Nm przy 3000 obrotów na minutę, zapewniając równocześnie wyjątkowo niskie zużycie paliwa oraz osiągi. Średnie zużycie paliwa dla tej jednostki napędowej wynosi 5,9 litra benzyny na 100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 139 g/km.

Pośrednia jednostka benzynowa o pojemności 1,4 litra, jest silnikiem czterocylindrowym, o 16 zaworach, wyposażonym w układ wielopunktowego wtrysku paliwa. Silnik ten osiąga moc 85 KM (63 kW) i osiąga maksymalny moment obrotowy, wynoszący 132 Nm przy 3800 obrotach na minutę. Tak, jak w przypadku najmniejszego silnika, również i ta jednostka napędowa zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy osiągami, zużyciem paliwa oraz poziomem emisji CO2. Średnie zużycie paliwa wynosi w tym przypadku 6,2 litra benzyny na 100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 149 g/km.

Najmocniejszą benzynową jednostką napędową jest czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra, o 16 zaworach, wyposażony w układ wielopunktowego wtrysku paliwa. Osiąga on moc 105 KM (77kW) oraz maksymalny moment obrotowy, wynoszący 153 Nm przy 3800 obrotach na minutę. Mimo zwiększonych osiągów, jego średnie zużycie paliwa utrzymano na poziomie 6,6 litra benzyny na 100 km, a poziom emisji CO2 pozostał poniżej 160 g, wynosząc dokładnie 157 g/km.

Silnik wysokoprężny 1.9 TDI o mocy 105 KM
Obecnie dostępne są trzy jednostki wysokoprężne. Najsłabsza to 3-cylindrowy silnik TDI o pojemności 1,4 litra, osiągający moc 80 KM (59kW) przy 4000 obrotów na minutę i maksymalny moment obrotowy wynoszący 195 Nm przy 2200 obrotów na minutę. Mocniejsze jednostki to dwie wersje silnika TDI o pojemności 1,9 litra osiągające kolejno moc 90 KM (66kW) i 105 KM (77 kW) oraz maksymalny moment obrotowy, wynoszący odpowiednio 210 Nm w zakresie 1.800 - 2.500 obrotów na minutę i 240 Nm przy 1900 obrotów na minutę. Wszystkie silniki są wyposażone w filtr cząsteczek stałych DPF. Wersję 105-konną można zamówić bez filtra lub z filtrem DPF, stąd w ofercie dostępne są trzy wersje jednostki 1,9 TDI. Oferowane jednostki zużywają średnio od 4,3 do 4,7 litra ropy na 100 km. Poziom emisji CO2 dla jednostek wysokoprężnych 1,4 TDI i obydwu wersji 1,9 TDI wynosi odpowiednio 114 g/km i 119 g/km.

Osiągi oraz zużycie paliwa Nowego SEAT-a Ibiza




W późniejszym czasie pojawią się dodatkowe silniki wysokoprężne, jednostka 1.4 TDI o mocy 80 KM oraz jednostka 1.9 TDI o mocy 90 KM, obydwie wyposażone w filtr cząsteczek stałych DPF i jedna bez filtra 1.9 TDI 105 KM.

Nowe położenie intercoolera
Nowa platforma SEAT-a Ibizy umożliwiła inżynierom zmianę położenia intercoolera i przeniesienie go na przód samochodu, podczas gdy w poprzednim modelu, był on montowany z boku. Pozwoliło to na bardzo dużą poprawę jego sprawności, tak pod względem wymiarów, jak i wagi oraz położenia. Nowy intercooler jest większy i wydajniejszy, posiada objętość 3,44 litra w porównaniu do objętości 2,92 litra w poprzednim modelu. Mimo to jest też lżejszy, bo waży tylko 1,2 kg, gdy w poprzedniej wersji Ibizy ważył 1,9 kg.

Prace przeprowadzone nad manualnymi, pięciostopniowymi skrzyniami biegów, dopasowanymi do czterech oferowanych wraz z nową Ibizą silników, wpłynęły na optymalizację zużycia paliwa oraz poziomu emisji.

Nowe zestopniowanie skrzyni biegów oraz optymalizacja układów sterujących pracą silników pozwoliły na obniżenie prędkości silników, bez pogorszenia właściwości dynamicznych samochodów.

 

źródło: SEAT

Komentarze