X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Scenic 3 spalanie, silniki

2009-06-12
Strona główna -> Renault -> Scenic -> 3 (2009-dziś)

Nowy Scenic - silniki

Nowy Scenic dysponuje gamą silników i skrzyń biegów dostosowanych do nowych oczekiwań kierowców.

Koszty ich bieżącego użytkowania są od 20 do 30% niższe w porównaniu do poprzednich generacji. Poddane gruntownym modyfikacjom silniki dCi i TCe stanowią udane połączenie niskiego zużycia paliwa i przyjemności prowadzenia. Dysponują wystarczającym zapasem momentu obrotowego i mocy w każdej sytuacji, w szerokim przedziale prędkości obrotowych i to już od najniższych obrotów.

Silniki dCi. Nowy Scenic dysponuje szeroką ofertą silników wysokoprężnych (w zależności od kraju): 1.5 dCi 85, 1.5 dCi 105, 1.5 dCi 110 FAP, 1.9 dCi 130 z lub bez FAP, 2.0 dCi 150 FAP z automatyczną skrzynią biegów i 2.0 dCi 160 FAP z mechaniczną skrzynią biegów.

Silnik 1.5 dCi
Nowy Scenic jest oczywiście oferowany z cieszącym się powszechnym uznaniem, z racji niskiego zużycia paliwa i dużej przyjemności prowadzenia, silnikiem wysokoprężnym 1.5 l. Ta jednostka
o pojemności skokowej 1461 cm3, dostępna jest w 3 różniących się mocą wersjach. Wersje o mocy 85 i 105 KM zostały uzupełnione o nową wersję 1.5 dCi 110 wyposażoną w filtr cząstek stałych. Wszystkie jednostki wyróżniają się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji CO2 , uprawniającym je do znaku Renault eco2
-    130 g/km w przypadku 1.5 dCi 85,
-    130 g/km w przypadku 1.5 dCi 105 z kołami 15’’ i 134g/km z kołami 16’’,
-    134 g/km w przypadku 1.5 dCi 110 FAP z kołami 15’’ i 136g/km z kołami 16’’.

Silnik 1.5 dCi 110 FAP spełnia wymagania przyszłej normy Euro 5 dzięki wyposażeniu w filtr cząstek stałych. Absolutnie niewyczuwalna dla użytkownika regeneracja filtra odbywa się dzięki zainstalowanemu w układzie wydechowym dodatkowemu wtryskiwaczowi. Ta chroniona trzydziestoma patentami technologia, zwana technologią piątego wtryskiwacza,  przyczynia się do obniżenia kosztów przeglądów.


Ciesząca się dużym uznaniem z powodu swojej sprawności i cichej pracy jednostka, odznacza się dużą dynamiką już od najniższych obrotów, dzięki optymalizacji parametrów spalania (5 wtrysków na cykl) i odpowiednio dostosowanemu sterowaniu turbosprężarką. Silnik 1.5 dCi 110 FAP dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm przy 1750 obr./min. Homologowane zużycie paliwa Nowego Scenica w cyklu mieszanym wynosi 5,1 l/100 km (dla wersji z 15-calowymi kołami), co odpowiada jednemu z najlepszych na rynku stosunkowi osiągów do zużycia paliwa. W połączeniu z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów, silnik ten zapewnia bardzo wysoki poziom przyjemności jazdy.


Pod względem kosztów użytkowania i obsługi technicznej silnik 1.5 dCi 110 FAP plasuje się na jednym z czołowych miejsc w swojej kategorii. Długość przebiegów między kolejnymi wymianami oleju wynosi 30.000 km (lub co 2 lata), a żywotność filtra oleju napędowego jest obliczona na około 60.000 km. Wymiana paska rozrządu jest przewidziana co 100.000 km, a filtr cząstek stałych posiada gwarancję „for life”.


Silnik 1.9 dCi 130. W celu doprowadzenia do zgodności z wymaganiami normy Euro 5, silnik 1.9 dCi 130, montowany obecnie w gamie Megane, poddany został dogłębnym modyfikacjom. W połączeniu z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów, wyposażony w tę jednostkę Nowy Scenic wyróżnia się niskim zużyciem paliwa, wynoszącym 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym.
Ta jednostka (o pojemności skokowej 1870 cm3) rozwija maksymalną moc 130 KM (96 kW) przy 3750 obr/min oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm już przy 1750 obr/min. Nowe parametry uzyskano dzięki przeprojektowaniu turbiny o zmiennej geometrii. Modyfikacje te wpłynęły na poprawę czasu reakcji, co prowadzi bezpośrednio do uzyskania większej mocy w krótszym czasie. Końcówki wtryskiwaczy posiadają 7 otworów (zamiast poprzednich 6) i umożliwiają drobniejsze i dokładniejsze rozpylenie cząsteczek paliwa. I wreszcie obecność katalitycznego filtra cząstek stałych (z regeneracją w procesie spalania) oraz wprowadzenie nowego typu chłodzonego zaworu EGR pozwoliło spełnić wymagania przyszłej normy Euro 5.
Wprowadzone modyfikacje techniczne poprawiają własności dynamiczne i parametry akustyczne Nowego Scenica, przy równoczesnej optymalizacji zużycia paliwa. Zaskakująco mocny i cichy silnik 1.9 dCi 130 jest również przyjazny dla środowiska - emituje zaledwie 145 g CO2 / km.
Udoskonalenia te pozwoliły również obniżyć koszty użytkowania i obsługi technicznej. Długość przebiegów między kolejnymi wymianami oleju została zwiększona do 30 000 km (lub 2 lat),
a wymiana paska rozrządu jest przewidziana co 160 000 km (zamiast co 120 000 km jak poprzednio).

Silnik 2.0 dCi 160 z mechaniczną skrzynią biegów i silnik 2.0 dCi 150 z automatyczną skrzynią biegów (dostępny w zależności od kraju). Nowy Scenic jest również oferowany ze znanym silnikiem 2.0 dCi. W połączeniu z automatyczną, 6-biegową, samoczynnie dostosowującą się do parametrów jazdy skrzynią biegów lub z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów, silnik ten rozwija odpowiednio maksymalną moc 150 i 160 KM. Jest wyposażony w katalityczny filtr cząstek stałych (z regeneracją w procesie spalania), którego zaletą jest brak konieczności stosowania jakichkolwiek dodatków. Odznaczające się wysokimi osiągami, ciche i przyjazne dla środowiska silniki 2.0 dCi 150 i 2.0 dCi 160 charakteryzują się również jednym z najwyższych stopni sprawności, osiągając odpowiednio moc 150 KM (110 kW) przy 4000 obr./min w przypadku 2.0 dCi 150 oraz 160 KM (118kW) przy 3750 obr./min w przypadku 2.0 dCi 160. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu, wynoszącemu 360 Nm w przypadku 2.0 dCi 150 i 380 Nm w przypadku 2.0 dCi 160, dostępnemu już przy 2000 obr./min, silnik ten odznacza się niezwykle szybkim i płynnym wchodzeniem na obroty aż do 5000 obr/min.

Oferta silników benzynowych
W zależności od kraju przeznaczenia, Nowy Scenic może być wyposażony w 5 różnych silników benzynowych, w tym w nowy silnik 1.4 16V TCe 130 (Turbo Control efficiency).

Silniki 1.6 16V 110 KM w wersji zasilanej benzyną, bioetanolem E85 i LPG. Dynamiczna i elastyczna praca już na najniższych obrotach, werwa na wysokich obrotach oraz cicha praca w całym użytecznym przedziale obrotów – silniki te oferują użytkownikom wyjątkową przyjemność prowadzenia. W zależności od kraju silnik 1.6 16V 110 jest dostępny w wersji benzynowej oraz zasilanej bioetanolem E85 oraz w wersji LPG (która zostanie wprowadzona na przełomie roku).

Silnik 2.0 16V 140. Nowy silnik benzynowy 2.0 16V rozwija moc 140 KM (103 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3750 obr./min. Jest oferowany z bezstopniową skrzynią biegów CVT (Continuously Variable Transmission), opracowaną w ramach Aliansu Renault-Nissan. Skrzynia ta, wprowadzona po raz pierwszy w Nowym Renault Megane, odznacza się niespotykaną płynnością pracy wynikającą z braku konieczności zmiany biegów i towarzyszących tej zmianie przerw w przyspieszaniu.

Nowy silnik 1.4 16V TCe 130 stanowi kolejny przykład downsizingu. Charakteryzuje się wyjątkowo oszczędnym zużyciem paliwa i ekologicznym charakterem - w cyklu mieszanym zużywa 7,1 l/100 km (168 g CO2/km). Ta nowa jednostka o pojemności skokowej 1397 cm3, charakteryzuje się mocą właściwą dla silnika 1.8 l (130 KM – 96 kW) i momentem obrotowym silnika 2.0 l (190 Nm) i jest oferowana z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów. Silnik 1.4 16V TCe 130 plasuje się również w czołówce swojej kategorii pod względem kosztów użytkowania i obsługi technicznej. Dzięki zastosowaniu łańcucha rozrządu zwiększono niezawodność tego silnika i podwyższono poziom komfortu akustycznego. Długość przebiegów między kolejnymi wymianami oleju wynosi 30 000 km (lub co 2 lata). Filtr oleju należy wymieniać co 30 000 km (lub co 2 lata), filtr powietrza co 90 000 km (lub 4 lata), świece co 60 000 km (lub co 4 lata), a pasek napędu osprzętu co 150 000 km (lub co 6 lat).

 

źródło: Renault

Komentarze