X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

2010-08-25
Strona główna -> Chevrolet

Nowy rodzinny van Chevroleta

Model Orlando – gotowy do prezentacji w Paryżu. To pierwszy samochód Chevroleta, który pojawi się w europejskim segmencie pojazdów wielofunkcyjnych vanów.

Będzie on jedną z głównych atrakcji salonu Mondial de l'Automobile w Paryżu, kiedy to 30 września odbędzie się światowy debiut pierwszego modelu produkcyjnego. To jedna z czterech światowych premier Chevroleta planowanych podczas tegorocznego salonu.

  • Funkcjonalność i charakter: zwracający uwagę wygląd crossovera połączony z wielofunkcyjnością samochodu z siedmioma miejscami dla pasażerów
  • Chevrolet wprowadza bardzo atrakcyjny model do segmentu kompaktowych vanów
  • Światowa premiera podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu, początek sprzedaży na początku 2011 r.
  • Jedna z czterech premier Chevroleta planowanych w Paryżu


Oparty na koncepcie samochodu pokazowego zaprezentowanego po raz pierwszy w Paryżu w 2008 r., Chevrolet Orlando jest prawdziwym samochodem rodzinnym obecnych czasów. Łączy praktyczność 7-siedzeniowego pojazdu z elastycznym wnętrzem o zwracającym uwagę, stylowym designie crossovera.

Nowy wielofunkcyjny samochód kompaktowy Chevroleta nie ma nic wspólnego z łagodną stylistyką spotykaną w tym segmencie. Ma on odważniejszy wygląd, cechujący się niską linią dachu i sylwetką inspirowaną samochodami typu crossover, przy czym zachowuje wyjątkową i rozpoznawalną „twarz” Chevroleta, tworzoną przez przedzieloną osłonę chłodnicy i logo w kształcie muszki.

Nisko poprowadzona linia dachu Orlando jest dopełniona przez muskularne, wysunięte łuki kół przeznaczone na 16-, 17- i 18-calowe koła.

Nowy wielofunkcyjny Orlando ma odegrać kluczową rolę w prowadzonej ekspansji produktowej Chevroleta na rynkach w Europie, jak wyjaśnia Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Nowy wielofunkcyjny Orlando to początek ambitnego programu wprowadzenia siedmiu nowych produktów w czasie najbliższych 15 miesięcy.”

„Jesteśmy pewni, że Orlando dostarczy w segmencie pojazdów wielofunkcyjnych nie tylko znakomitą wartość w atrakcyjnej cenie, lecz także odrobinę czegoś nowego – funkcjonalności z charakterem – oraz szansy na dalsze zwiększenie sprzedaży w Europie. Myślę, że pozyska też dla marki Chevrolet nowych klientów.”

Choć wygląd zewnętrzny nowego Orlando z pewnością przyciągnie wiele uwagi, także wnętrze samochodu zawiera najnowsze osiągnięcia technologiczne Chevroleta, takie jak inspirowany modelem Corvette podwójny kokpit oraz niebieskie podświetlenia głównej konsoli. Siedzenia w stylu teatralnym w trzech rzędach, przestronne miejsce bagażowe i wiele możliwości przechowywania przedmiotów w Orlando z pewnością zwrócą uwagę osób podróżujących z rodziną.

Pomimo zamaszystej linii dachu projektanci z powodzeniem podnieśli drugi i trzeci rząd siedzeń, co oznacza, że pasażerowie Orlando zyskali lepszą widoczność zarówno z przodu, jak i po bokach. Dzięki wielu opcjom konfiguracji siedzeń, Orlando można szybko przekształcić w jeden z najbardziej pojemnych vanów w klasie pod względem przewożenia ładunków.

Każda ciężko pracująca rodzina potrzebuje dużo miejsca do przechowywania potrzebnych przedmiotów. Podobnie jak pojazd koncepcyjny, wersja produkcyjna Orlando oferuje szeroką gamę pojemników o różnych kształtach i rozmiarach umieszczonych w konsoli głównej, na przednich i tylnych drzwiach, w tylnej przestrzeni załadunkowej, a nawet w dachu.

Jednak być może najbardziej pomysłowy jest pojemnik ukryty za przednią deską rozdzielczą urządzenia audio, łatwo dostępny zarówno od strony pasażera, jak i kierowcy. Po uprzednim zastosowaniu już w samochodzie koncepcyjnym Orlando, projektanci włączyli tu użyteczną i przestronną przestrzeń, która ukazuje się po odwróceniu do góry przodu urządzenia audio i może pomieścić takie przedmioty jak odtwarzacz mp3, okulary przeciwsłoneczne czy portfele. W tym miejscu znajduje się także port USB – idealny do naładowania odtwarzacza mp3 lub iPoda podczas podróży.

Orlando jest oparty na odnoszącym sukcesy i nagradzanym sedanie Cruze, który już sprawdził się jako świetny w prowadzeniu samochód. Pod maską Orlando do wyboru będzie jeden z trzech najnowszych ekonomicznych silników Chevroleta: 1.8-litrowy silnik benzynowy o mocy 141 KM lub jeden z dwóch silników diesela – najnowsze wersje 2.0-litrowego silnika Chevroleta o mocy 131 KM (moc niska) lub 163 KM (moc wysoka).

Klienci będą także mogli wybrać jeden z trzech poziomów wyposażenia z systemem stabilizacji toru jazdy, sześcioma poduszkami powietrznymi i elektrycznymi lusterkami w standardzie we wszystkich wersjach.

Pełna produkcja Chevroleta Orlando rozpocznie się w październiku, a samochód pojawi się w sprzedaży w Europie na początku 2011 r.

 

źródło: Chevrolet

Komentarze