X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Peugeot 308 dane techniczne

2011-02-12
Strona główna -> Peugeot -> 308 -> 2 (2011-dziś)

Nowy Peugeot 308

Styl nowego nadwozia 308 wykorzystuje te same motywy, które znane są z innych nowych modeli Peugeot.

Przy niezmienionych wymiarach zewnętrznych, linie nadwozia poprowadzono jak najbliżej skrywanych pod nim podzespołów mechanicznych, nadając autu w ten sposób atletycznego wyrazu. Szczególnie duży nacisk położono na płynne przejście pomiędzy płaszczyznami nadwozia, co dodaje 308 bardziej eleganckiego, nawet luksusowego stylu. Listwy ochronne, wykończone czarnym lakierem, są obecnie cieńsze, by wyeksponować duże powierzchnie elementów karoserii. Z tej samej przyczyny zmniejszono powierzchnię wlotu powietrza do chłodnicy.


Dodatki stylistyczne podkreślają naturalną elegancję emanującą z nadwozia nowego Peugeot 308. Chromowana ramka wlotu powietrza optycznie poszerza 308, podobnie jak poprzeczne listwy wykończone lustrzaną czernią lub chromem, zależnie od rodzaju nadwozia (hatchback, CC lub SW).
Dolna część przedniego zderzaka również ma za zadanie optycznie poszerzyć samochód i mocniej „osadzić” go na drodze. Wbudowano w nią dwufunkcyjne światła (oświetlenie dzienne i pozycyjne) o kształcie bumerangu, dostępne w wybranych wersjach samochodu. Wykonane w technologii LED i wyposażone w podświetlane ramki, światła te będą charakterystycznym wyróżnikiem samochodu zarówno dniem, jak i nocą, podpowiadając jednocześnie obserwatorowi, z jakim autem ma do czynienia. Poniżej nich osadzono światła przeciwmgielne.


Maska silnika, będąca jednym z najbardziej ekspresyjnych akcentów nadwozia Peugeot 308, została przeprojektowana tak, by zminimalizować odstęp od podzespołów mechanicznych. Jej „połączenie” z wlotem powietrza jest charakterystyczne dla współcześnie konstruowanych samochodów Marki. Pośrodku, przy jej dolnej krawędzi na czarnej lakierowanej powierzchni, otoczonej chromowaną obwódką, umieszczono nowy znak firmowy Peugeot. Poniżej maski znajdują się reflektory, które pod swoją starannie ukształtowaną osłoną mieszczą trzy cylindryczne źródła światła. Gdy Peugeot 308 wyposażony jest w kierunkowe biksenonowe reflektory, osadzone w podstawie o kolorze tytanu, jego wygląd nie pozostawia wątpliwości co do silnego charakteru nowego modelu.


Dynamiczna stylizacja przedniej części samochodu ma swoje odzwierciedlenie również z boku karoserii. Linie poprowadzone z łuków przednich nadkoli przechodzą przez całą długość nadwozia do tylnych świateł, następnie opadają na pokrywę bagażnika i zanikają w jej dolnej części. Firmowy lew znalazł się z kolei w jej centralnej części, a chromowana podłużna listwa podkreśla proporcje tylnej części nadwozia.


Kolejnym ważnym akcentem stylistycznym jest dolna linia przetłoczenia, zaczynająca się na przednim zderzaku i sięgająca aż do tylnego. Wszystko to powoduje, że Peugeot 308 nawet optycznie zdaje się być przyklejony do drogi, gotów udowodnić, jak dobrze potrafi jeździć. Nowe obręcze kół z lekkich stopów w wykończeniu z efektem diamanté, w rozmiarze 16 lub 17 cali, a także 18-calowe obręcze Storm Grey przeznaczone dla wersji GTi, znakomicie uzupełniają dynamiczną sylwetkę samochodu.


Wersja SW ma masywny tylny zderzak i światła ukształtowane z myślą o jak najlepszym dostępie do przestrzeni bagażowej. Nisko poprowadzona górna krawędź zderzaka gwarantuje łatwy załadunek i obiecuje sporą przestrzeń za drzwiami bagażnika. Pozioma linia przebiegająca przez całą środkową część klapy bagażnika, optycznie poszerza samochód. Temu samemu celowi służy kształt malowanej na kolor nadwozia wkładki tablicy rejestracyjnej z osadzonym na niej lwem w jego najnowszym wcieleniu.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze