X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

2010-08-30
Strona główna -> Suzuki -> Swift -> 4 (2010-dziś)

Nowe Suzuki Swift

Następca najbardziej popularnego modelu Suzuki zadebiutuje w salonach sprzedaży już 3 września 2010 roku.

Design

  • Nowoczesna stylizacja zewnętrzna
  • Funkcjonalne i przyjazne dla użytkownika wnętrze
  • Wymiary nadwozia


Widok zewnętrzny
Linia nadwozia nowego Swifta jest pełna dynamiki i jednocześnie elegancji. Choć model odziedziczył po swoim poprzedniku charakterystyczne cechy sylwetki, jego kompaktowe nadwozie emanuje zupełnie nowym charakterem.

 

Wnętrze
Podczas pracy nad wnętrzem kabiny, inżynierowie Suzuki wykorzystali swoje ogromne doświadczenie w projektowaniu przestrzeni małych samochodów. Dzięki temu użytkownicy znajdą w nim dostatecznie dużo przestrzeni i komfortu. Wydłużone nadwozie (+90mm) pozwoliło uzyskać więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie oraz w bagażniku. Nowe, ergonomiczne fotele dbają o świetne samopoczucie podczas każdej podróży, a zdecydowana linia stylizacji i solidne wykończenie zapewniają przyjemne doznania oraz podkreślają sportowy charakter.

 

Podstawowe wymiary zewnętrzne

  • Długość całkowita: 3 850 mm
  • Szerokość całkowita: 1 695 mm
  • Wysokość całkowita: 1 510 mm

 
Prowadzenie pojazdu

  • Nowy układ kierowniczy – pewniejsza reakcja na ruch kołem kierownicy
  • Większy rozstaw kół i osi
  • Komfortowe przednie i tylne zawieszenie o większej sztywności
  • Skuteczne hamowanie
  • Nowa 5-stopniowa manualna skrzynia biegów o komfortowym zestrojeniu i 4-stopniowa przekładnia automatyczna
  • Nowe nadwozie o sztywniejszej a jednocześnie lżejszej konstrukcji


Układ kierowniczy
Nowy Swift jest wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS (Electric Power Steering). Specjalnie zaprojektowane przeguby wału kolumny kierowniczej zapewniają kierowcy lepsze czucie samochodu i pewniejsze prowadzenie. W układzie kierowniczym zastosowano również nową przekładnię o zmiennej wartości przełożenia VGR (Variable Gear Ratio): przełożenie jest stosunkowo „krótkie”, gdy zębatka jest w położeniu zbliżonym do środkowego, dzięki czemu samochód szybko reaguje w początkowej fazie skrętu, albo „dłuższe”, gdy koło kierownicy jest bliżej skrajnego położenia, co sprawia, że można wykonać większy skręt przy mniejszym wysiłku kierowcy. W rezultacie nowy Swift jeszcze lepiej reaguje na każdy ruch kierownicą.

 

Rozstaw kół i osi
Tajemnicą bardziej precyzyjnego prowadzenia Swifta jest duży rozstaw kół i osi oraz większa sztywność nadwozia oraz elementów zawieszenia. Dzięki udoskonalonej konstrukcji tylnego zawieszenia samochód zachowuje się pewnie i stabilnie zarówno przy jeździe na wprost, jak i w ciasnych zakrętach. Zmodyfikowana belka skrętna o podwyższonej sztywności umożliwia skuteczne prowadzenie kół dzięki zachowaniu kąta pochylenia koła i zbieżności kół nawet po dłuższych przebiegach.

 

Zawieszenie
Niezależne zawieszenie przednie (kolumny MacPherson) ze zmodyfikowanym układem stabilizatora oraz sprężyn śrubowych zostało tak zaprojektowane, aby zredukować przechyły boczne pojazdu bez wzrostu masy własnej całego układu. W tylnym zawieszeniu zależnym zmodyfikowany przekrój belki skrętnej zapewnia większą o 50% sztywność układu, czego efektem jest lepsza kontrola geometrii kół tylnych. Zmodyfikowana konstrukcja belki skrętnej pozwoliła uzyskać większą odporność na przechyły boczne oraz zredukować jej masę.

Układ hamulcowy
Nowy Swift jest wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, które dzięki zwiększonej grubości tarczy z 20 do 22 mm zapewniają wyższą skuteczność hamowania. Tylne hamulce tarczowe (lite tarcze) są oferowane jako wyposażenie standardowe dla wersji Elegance, a pozostałe wersje wyposażenia posiadają tylne hamulce bębnowe. Zaciski hamulców tarczowych są wykonane ze stopów aluminium.

Układ przeniesienia napędu
Pięciobiegowa skrzynia manualna jest wyposażona w nowy mechanizm zmiany biegów (shift-assist). Zmiana biegów jest teraz lżejsza a wybór biegu bardziej precyzyjny. Zmodyfikowane sprzęgło oraz nowa blokada przypadkowego załączenia biegu wstecznego (przy redukcji z 5-go biegu) uzupełniają listę modyfikacji układu przeniesienia napędu. Nowy Swift dostępny jest także z czterobiegową przekładnią automatyczną, w której zastosowano nową – prostą ścieżkę przesuwu dźwigni zmiany biegów. Standardowym wyposażeniem automatycznej skrzyni biegów jest funkcja Hill Hold Control (hamulec podjazdu), która zapobiega niekontrolowanemu stoczeniu się samochodu podczas ruszania pod górę.

Nadwozie
Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości przy jednoczesnym obniżeniu jej grubości pozwoliło uzyskać lżejsze i bardziej sztywne nadwozie. Nowy Swift posiada bardzo niski punkt ciężkości całego nadwozia co znacznie poprawia stabilność trakcyjną pojazdu. Oszczędności wynikające z redukcji masy nadwozia oraz poszczególnych elementów pojazdu (silnik, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy) wynoszą 20 kg mniej w porównaniu do poprzedniej generacji modelu (dla wersji 5-drzwiowej).

 

Ochrona środowiska

  • Nowoczesny i lekki silnik 1.2 VVT
  • Osiągi dostosowane do wymogów ochrony środowiska
  • System Engine Auto Stop Start

Silnik
Nowa jednostka napędowa to silnik benzynowy K12B o pojemności 1,2l z układem zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych VVT (Variable Valve Timing). Cel, który przyświecał inżynierom Suzuki podczas projektowania nowego silnika to połączenie walorów ekologicznych z maksymalną przyjemnością z jazdy. Silnik charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa, niższą emisją CO2 a zarazem wyższą mocą i momentem obrotowym. Obniżono pojemność skokową z 1328 do 1242 ccm i masę własną silnika oraz zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak układ zmiennych faz rozrządu VVT oraz system Engine Auto Stop Start (EASS).


System Engine Auto Stop Start
W nowym Swifcie zastosowano system Engine Auto Stop Start**, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. System ten wyłącza i włącza silnik podczas postoju bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego. Kiedy kierowca zatrzymuje samochód i przełącza dźwignię zmiany biegów w pozycję neutralną oraz zwolni pedał sprzęgła – system automatycznie wyłączy silnik. Po ponownym naciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostaje automatycznie uruchomiony, umożliwiając dalszą jazdę. Dzięki takiemu rozwiązaniu następuje obniżenie zużycia paliwa oraz niższa emisja CO2.

 

Bezpieczeństwo

  • Kompleksowy zakres technologii służących bezpieczeństwu
  • System ESP® / TCS
  • Ochrona pasażerów – siedem poduszek powietrznych
  • 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP


Technologie bezpieczeństwa
Nowy Swift jest wyposażony w szereg najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. Jako wyposażenie standardowe przewidziano takie elementy bezpieczeństwa czynnego, jak: układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z funkcją elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD oraz systemem wspomagania hamowania awaryjnego BAS. Bezpieczeństwu biernemu służy lekkie, wzmocnione nadwozie, w którym kontrolowane strefy zgniotu w sposób progresywny pochłaniają energię ewentualnej kolizji i rozprowadzają ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology) opracowaną przez Suzuki Motor Corporation dla samochodów osobowych. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze pirotechniczne oraz ograniczniki siły ich napięcia. Wyposażeniem standardowym jest również system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa dla pasażerów na przednich fotelach. Kształt foteli przednich oraz zagłówków został opracowany z myślą o ograniczeniu skutków urazów odcinka szyjnego kręgosłupa w chwili uderzenia w tył pojazdu. Z myślą o pieszych zmodyfikowano konstrukcję przedniego zderzaka i pokrywy komory silnikowej, które lepiej amortyzują siłę uderzenia.

 

źródło: Suzuki

Komentarze