X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

renault scenic 3 komfort, wnętrze

2009-06-08
Strona główna -> Renault -> Scenic -> 3 (2009-dziś)

Nowe Renault Scenic

Nowe Renault Scenic wnosi powiew świeżości do segmentu kompaktowych vanów. Kompaktowa sylwetka, napięte linie, sportowy przód,

przypominający stylistyką Nowe Megane Coupe, charakterystyczne tylne światła… Nowy Scenic emanuje sportową dynamiką, zbliżającą go do klasycznych wersji nadwoziowych.

Nowe Renault Scenic wyróżnia się płynną linią nadwozia. Trzyczęściowa osłona chłodnicy, podobna do zastosowanej w Megane Coupe, mocniej akcentuje dynamikę auta – dwa boczne wloty są wykończone matowym chromem, podczas gdy centralna część jest podkreślona matową, czarną listwą. Reflektory, wpisujące się w przedłużenie bocznych wlotów powietrza nadają Scenicowi mocną osobowość. Płomienista linia, biegnąca od reflektorów, dynamizuje boki kwadratowym przetłoczeniem. Wrażenie dynamiki podkreśla opadający dach i pochylona tylna szyba. Dwuczęściowe tylne światła mają kształt bumerangu. Ich kształt eksponuje dynamiczny charakter tyłu i przyczynia się do wrażenia dużej stabilności pojazdu.

Nowe Renault Scenic wygląda bardzo solidnie dzięki masywnym błotnikom i mocno zarysowanym nadkolom. Szeroki rozstaw kół (1545 mm z przodu i 1547 mm z tyłu) ma wpływ na stabilność auta. Proporcjonalne kształty, wyraźnie zarysowana linia podstawy bocznych szyb i duże powierzchnie drzwi dają poczucie bezpieczeństwa. Nowy Scenic wyróżnia się też wysoką jakością dopasowania elementów i zastosowanych materiałów. Czujniki wspomagania parkowania są dyskretnie wbudowane w przednie i tylne zderzaki. Równie starannie są wykończone obramowania drzwi. Dach jest łączony z bokami nadwozia metodą spawania laserowego, co pozwoliło na wyeliminowanie listew dachowych.
 
Wnętrze kabiny kryje w sobie dające poczucie swobody miejsce kierowcy, zwracające uwagę płynnymi liniami. Najważniejsze elementy sterowania, niezbędne do prowadzenia pojazdu i obsługi funkcji podnoszących komfort, zostały zgrupowane wokół kierownicy oraz na środkowej konsoli, w celu zwolnienia jak największej ilości miejsca w kabinie.


Wiele starań włożono również w dobór odpowiedniej jakości materiałów i dokładne dopasowanie elementów wykończenia wnętrza już w podstawowym poziomie wyposażenia: deska rozdzielcza pokryta została miękkim w dotyku tworzywem typu soft touch. Szczególnie wiele uwagi poświęcono elementom wykończeniowym, takim jak listwy dekoracyjne czy obramowania, aby uzyskać szereg wystrojów wnętrza, zróżnicowanych w zależności od poziomu wyposażenia. Dzięki temu klienci będą mogli wybrać beżową, elegancką i tworzącą wrażenie swobody tonację lub ciemniejszy wystrój ze sportowymi akcentami.

Ten dynamiczny i solidny design, charakterystyczny dla nowych modeli z gamy Megane, stanowi zapowiedź wyjątkowej przyjemności płynącej z podróżowania tym autem i jego doskonałego zachowania na drodze.

 

Wymiary. Mierzący 4,34 m, czyli o 8 cm więcej od swojego poprzednika, Nowy Scenic zapewnia maksymalną wygodę wszystkim pasażerom. Wykorzystując atuty, które złożyły się na sukces Scenica I i II, Nowy Scenic oferuje jeszcze więcej miejsca, wyższy poziom komfortu oraz liczniejsze schowki.

Więcej przestrzeni. Nowy Scenic zapewnia lepszą widoczność do przodu, dzięki szerokiemu rozstawieniu przednich słupków, co jest szczególnie przydatne na rondach i skrzyżowaniach: kąt widzenia na boki zwiększa się o ponad 8% (87°), a kąt widzenia do góry o ponad 15% (31°), dzięki przesunięciu poprzeczki na przednią szybą.

Zwiększenie rozstawu osi (do 2 702 mm, czyli o 17 mm więcej w porównaniu do Scenica II) zwiększa komfort osób siedzących w drugim rzędzie. Promień na wysokości kolan jest najlepszy w tej klasie i wynosi 235 mm. Zapewnia wygodną podróż 4 lub 5 dorosłym pasażerom.

Wnętrze. Nowy Scenic oferuje duże możliwości zmiany konfiguracji wnętrza:

  • składany w stolik fotel pasażera z przodu,
  • wyjmowane i składane portfelowo lub w stolik fotele drugiego rzędu (przestrzeń bagażowa przekracza wtedy 1 800 dm3),
  • indywidualna regulacja foteli drugiego rzędu z możliwością ich przesuwania na długości 130 mm i 5 pozycji pochylenia oparć foteli.

Jednoczesne złożenie oparcia fotela pasażera z przodu oraz siedzeń w drugim rzędzie pozwala na uzyskanie powierzchni załadunku o długości 2,50 m.

Jeszcze większy komfort. Intuicyjne w obsłudze elementy sterujące zostały umieszczone pod ręką na desce rozdzielczej. Na środkowej konsoli zgrupowano podstawowe elementy sterujące (automatyczny hamulec postojowy, regulator-ogranicznik prędkości), jak również złącza multimedialne (gniazdo MP3, USB lub iPoda®) oraz gniazdo 12V.

Pozycja ciała kierowcy typowa dla klasycznych wersji nadwozia
: dzięki podwyższeniu podłogi o 15 mm i pionowemu ustawieniu kierownicy (+ 2,4° w porównaniu do Scenica II), Nowe Renault Scenic umożliwia przyjęcie za kierownicą pozycji zbliżonej do pozycji ciała w  hatchbacku, a jednocześnie zapewnia doskonałą widoczność, tak cenioną przez klientów vanów.

Bardzo duży zakres regulacji: regulacje fotela pozwalają kierowcy na przyjęcie idealnej pozycji za kierownicą, dzięki największemu w swoim segmencie zakresowi regulacji siedziska wynoszącemu 70 mm. Zagłówki grand confort (dostępne w zależności od kraju) zamontowane w przednich fotelach zapewniają, dzięki swojemu kształtowi, dobre podparcie głowy, wygodę i bezpieczeństwo.

W celu zapewnienia komfortu cieplnego wszystkim pasażerom, Nowy Scenic posiada w wyposażeniu seryjnym klimatyzację − dwustrefową automatyczną klimatyzację Soft-Auto-Fast. Nawiewy w drugim rzędzie foteli zwiększają komfort pasażerów siedzących na tylnich siedzeniach.

Inne elementy zwiększające komfort, dostępne w Nowym Scenicu:

  • Karta hands free do otwierania i uruchamiania samochodu oraz zamykania go na odległość. Lokalizacja pojazdu na odległość pozwala kierowcy na odnalezienie swojego samochodu na parkingu na przykład poprzez włączenie świateł przy pomocy specjalnego przycisku na karcie.
  • Elektroniczny hamulec postojowy uruchamia się automatycznie w momencie wyłączenia silnika i jest zwalniany przy uruchamianiu pojazdu poprzez zwykłe naciśnięcie pedału przyspieszenia. Można go również uruchomić ręcznie przy pomocy dźwigni umieszczonej na konsoli centralnej.


Liczne schowki do dyspozycji wszystkich pasażerów. Nowy Scenic oferuje największą na rynku pojemność schowków rozmieszczonych w całej kabinie, sięgającą 86 litrów. Pomysłowe i praktyczne schowki są dostępne na wszystkich miejscach w kabinie:

  • 4 schowki w podłodze (2 x 2,5 l z przodu i 2 x 3,2 l w drugim rzędzie), 4 szuflady pod fotelami po 4,5 l każda (z przodu i na bocznych miejscach w drugim rzędzie),
  • oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności 11 litrów,
  • otwarty schowek na niewielkie przedmioty w konsoli centralnej,
  • środkowa, przesuwna konsola centralna, w której znajduje się schowek 9-litrowy podzielony na dwie części: pod podłokietnikiem – przeznaczony na drobne przedmioty (np. długopisy, okulary) oraz w głównej komorze konsoli – na większe przedmioty (jak butelka poj. 1,5 l),
  • 6 kieszeni w oparciach przednich foteli: dwie małe na takie przedmioty, jak przenośne konsole, odtwarzacze MP3 lub przytulanki i jedna większa pod stolikiem lotniczym,
  • 3 gniazda 12V (w konsoli centralnej z przodu, w drugim rzędzie foteli oraz w bagażniku), aby każdy z pasażerów mógł naładować swoje przenośne urządzenie (telefon, przenośna konsola gier, odtwarzacz MP3 czy wideo), albo też podłączyć lodówkę (dostępną w ofercie akcesoriów),
  • pomysłowe uchwyty z tyłu środkowej, przesuwnej konsoli oraz w bagażniku, umożliwiające zawieszenie toreb z zakupami, aby się nie przewróciły w czasie jazdy.

 

Pojemność bagażnika wynosząca 522 dm3 (po maksymalnym przesunięciu do przodu foteli w drugim rzędzie), niski próg załadunku (602 mm) oraz szeroki otwór bagażnika (1092 mm) sprawiają, że Nowy Scenic jest wyjątkowo praktycznym samochodem. Zestaw do naprawy kół pozwala na uzyskanie dodatkowego miejsca w bagażniku (+ 33 dm3). Umożliwia on samodzielne napompowanie opony i naprawę niewielkiej dziury w oponie.

 

źródło: Renault

Komentarze