X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi ultra, A4, A5, A6

2014-02-04
Strona główna -> Audi -> A5

Nowe, imponujące efektywnością modele Audi ultra

Audi poszerza swoją strategię ultra o jedenaście nowych modeli.

Szczególnie efektywne wersje silnikowe serii A4, A5 i A6 pojawią się na rynku w początkach tego roku. Napędza je nowy, mocny, dwulitrowy silnik TDI o mocy 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) lub 140 kW (190 KM). Zależnie od modelu, na kilometr jednostka emituje od 104 do 119 g CO2.

Określenie „ultra” oznacza wzorcową, zrównoważoną mobilność z pełnymi możliwościami codziennego użytkowania. Dzięki zużyciu paliwa w jeździe mieszanej od 3,9 do 4,6 l na 100 km, emisji dwutlenku węgla od 104 do 119 g na km, nowe Audi ultra należą do najbardziej efektywnych samochodów w swoich segmentach. Jednocześnie dynamika jazdy i komfort z których są znane, w żaden sposób nie zostały ograniczone.

Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego opisuje je w ten sposób: „Najnowsza technika TDI, najbardziej efektywne skrzynie biegów, sportowy układ wydechowy. Kierowca tego prawie nie zauważa, ale odczuwa przy szybkim przyspieszaniu oraz – dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu – przy płaceniu rachunku na stacji benzynowej. Nasze modele ultra mają też wiele zalet w codziennym użytkowaniu – to coś, co zawsze doceniają klienci.“

Rodziny modelowe A4, A5 i A6 wyposażono teraz w nowo zaprojektowany silnik 2.0 TDI – wzorcowe połączenie efektywności i siły. Wysoki moment obrotowy (320 lub 400 Nm), także przy niskiej liczbie obrotów, daje sportową moc przy niewielkim zużyciu.

Dr Stefan Knirsch, kierownik ds. rozwoju silników w Audi mówi: „Innowacyjny, wysoce efektywny system SCR oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Dzięki temu oczywistym jest, że nowe modele ultra spełniają wymogi mającej obowiązywać w przyszłości normy emisji spalin Euro 6, zużywając jednocześnie mniej paliwa.“

Modele ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest innowacyjna siedmiostopniowa przekładnia S tronic, która obniża średnie zużycie do 4,4 l na 100 km (4,6 litra w przypadku modelu Avant). Odpowiada to emisji 114 g CO2 na km (119 g w przypadku wersji Avant). Ta na nowo zaprojektowana, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia, wyraźnie daje odczuć jak szybko i komfortowo może przebiegać zmiana biegów. Zastosowano w niej szereg innowacji: zminimalizowane tarcie wewnętrzne, wysoko efektywne zaopatrywanie w olej oraz wahadło odśrodkowe zapobiegające niepożądanym drganiom i umożliwiające jazdę na niskich obrotach, co przekłada się na niewielki hałas dobiegający z silnika. Harmonijnie zestopniowane biegi, w połączeniu z dużą rozpiętością przełożeń, zapewniają komfortową jazdę. Siedmiobiegowa przekładnia S tronic, podobnie jak sześciobiegowa skrzynia manualna, przekazuje siły napędowe na koła przedniej osi.

Efektywność nowych modeli ultra to również w dużej mierze zasługa seryjnie montowanego systemu Start-Stop i systemu informacji kierowcy z programem efektywnej jazdy. W modelach A4 i A4 Avant, zużycie obniżają także modyfikacje detali aerodynamiki i niżej zawieszona karoseria.

« < 1 2 > »

Komentarze