X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi TT, nowe, 2014, dane techniczne

2014-03-03
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Nowe Audi TT

Emocje, dynamika i najnowocześniejsze rozwiązania.

Audi przedstawia nową odsłonę klasyka motoryzacji. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym koncern świętuje światową premierę Audi TT i Audi TTS. Trzecia generacja tego kompaktowego samochodu sportowego i tym razem przyciąga uwagę pełną emocji stylistyką i ogromną dynamiką. Unikalne cechy nowego coupé to m.in. innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w napędzie oraz oryginalna koncepcja obsługi i wskaźników – Audi virtual cockpit.

Stylistyka zewnętrzna. Gdy w 1998 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja Audi TT, jego stylistyka oznaczała rewolucję. Surowy, geometryczny, zamknięty formalnie język, nadawał mu status ikony o ogromnej sile wyrazu. W trzeciej generacji TT, styliści Audi sięgnęli do wielu poprzednich detali i zestawili je w nowym kontekście, uzyskując dynamiczny i pełen różnorodności efekt.

Z przodu nowego Audi TT dominują linie poziome. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest o wiele szersza i bardziej płaska niż w poprzednim modelu. Mocno zarysowana linia dzieli ją na dwie strefy. Od górnych narożników osłony, przez całą maskę przebiegają dwa przetłoczenia, układające się w kształt litery V. Podobnie jak w wyścigowym Audi R8, logo Audi – cztery pierścienie – umieszczono bezpośrednio na masce. Wloty powietrza podzielono listwami. Część strumienia powietrza płynie od przodu wzdłuż boków pojazdu.

Płaskie reflektory nadają nowemu Audi TT zdecydowany wygląd. Standardowo montuje się światła ksenonowe Xenon plus. Opcjonalnie dostępne są reflektory diodowe lub diodowe Matrix LED. W tym drugim przypadku światło drogowe jest emitowane prze pojedynczo włączające się diody. Oba warianty posiadają iluminowane światłowodami listwy oddzielające, nadające reflektorom jedyny w swoim rodzaju kształt. Reflektory Matrix LED składają się z dwunastu diod i zawierają w sobie kolejne innowacyjne rozwiązanie: kierunkowskaz ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, w którym sygnał świetlny przebiega zawsze od środka na zewnątrz, w kierunku skręcania. Prospektywne światła doświetlania pokonywanych zakrętów reagują na dane dostarczane przez nawigację, jeszcze przed wykonaniem skrętu kierownicą. W ten sposób snop światła minimalnie wcześniej dostosowuje się do manewru.

Patrząc na pojazd z boku, z łatwością dostrzeżemy pełną napięcia muskulaturę nowego Audi TT. Stojąc na jezdni wygląda jakby czaił się do skoku. Mające 4,18 m długości nowe coupé, długością prawie dorównuje poprzednikowi. Rozstaw osi, który ma teraz 2505 mm, w porównaniu z poprzednią wersją zwiększono jednak o 37 mm. Odpowiednio krótsze są zatem zwisy. Szerokość samochodu to 1832 mm, a wysokość – jak u poprzednika – 1353 mm.

Patrząc na wiele detali stylistycznych, profil nowego coupé przypomina należące już do klasyki TT pierwszej generacji. Kontur progów tworzy jakby świetlną krawędź, a szerokie wnęki kół wyglądają niczym oddzielne figury geometryczne. Przednie wnęki przełamują boczne przetłoczenie maski silnika, które jest dalej kontynuowane jako linia Tornado, przebiegająca aż do tyłu pojazdu.

Zespół okien bocznych również wydaje się stanowić osobną figurę geometryczną. Delikatne załamanie słupka C nadaje im dodatkowego napięcia. Wlew paliwa umieszczony na prawym boku pojazdu ma tradycyjny, okrągły kształt. Okala go pierścień mocowany śrubami imbusowymi. Wlew otwiera się po lekkim dotknięciu emblematu TT. Także ten detal to przypomnienie stylistyki pierwszej generacji modelu TT. Odmienne jest natomiast to, że pod pokrywą nie znajdziemy korka baku. Dzięki temu nie trzeba go dodatkowo odkręcać, a końcówkę pistoletu dystrybutora paliwa można włożyć bezpośrednio do szyjki wlewu.

Wrażenie sportowej szerokości nowego TT zostało mocno podkreślone liniami poziomymi widocznymi zwłaszcza z tyłu. Jeśli samochód wyposażony jest w reflektory diodowe lub reflektory Audi Matrix LED, tylne światła integrują w sobie również kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Kolejne nowe rozwiązanie przedstawione przez koncern z Ingolstadt to świetlne listwy, tworzące w światłach tylnych, podobnie jak w przednich reflektorach, kontur świateł do jazdy dziennej. Trzecie światło hamowania to bardzo wąskie pasmo, umieszczone pod tylnym spojlerem. Ten szczegół stylistyczny istotnie wpływa na formę całego tyłu pojazdu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze