X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi RS 6 Avant, nowe, dane techniczne,

2012-12-06
Strona główna -> Audi -> A6 -> C7 (2010-dziś)

Nowe Audi RS 6 Avant

Symbol technicznych możliwości jutra. Nowy model jest lżejszy i silniejszy niż jego poprzednik, a jego osiągi są jeszcze lepsze.

Od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,9 s, a na życzenie klienta prędkość maksymalna wynosić może nawet 305 km/h. Silnik 4.0 TFSI generuje moc 412 kW (560 KM), zużywa jednakże średnio tylko 9,8 l paliwa na 100 km.

Nowe Audi RS 6 Avant to sportowe auto o doskonałych osiągach, które można użytkować na co dzień. Jego charakter i konsekwentna sportowa stylistyka są dziełem quattro GmbH, jednej ze spółek należących do Audi AG. Produkowane przez quattro GmbH modele RS, wyposażone w wysoce efektywne silniki, stanowią ukoronowanie gamy modelowej Audi. Skrót RS podkreśla, że oznaczone nim modele posiadają mocną jednostkę napędową, stały napęd na cztery koła i cechują się ekstremalną dynamiką jazdy, oszczędnością formy oraz doskonałymi właściwościami użytkowymi.

Silnik 4.0 TFSI, który zadebiutował przed rokiem, jest przykładem wprowadzenia w życie strategii downsizingu praktykowanej przez Audi w kategorii samochodów sportowych. Montowany w nowym Audi RS 6 Avant silnik Biturbo V8, dzięki pojemności skokowej 3993 cm3 generuje olbrzymią moc niezależnie od warunków. Maksymalna moc 412 kW (560 KM) wytwarzana jest w zakresie od 5700 do 6700 obrotów, a stały moment obrotowy 700 Nm pomiędzy 1750 a 5500 obr./min.

Szybkie wytwarzanie siły ciągu, to przede wszystkim zasługa dwóch turbosprężarek typu Twinscroll. Zamontowano je, wraz z chłodnicą międzystopniową, w wewnętrznym kącie pomiędzy rzędami cylindrów, ułożonymi w kształt litery V. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Koncepcja ta umożliwia kompaktową konstrukcję silnika i krótkie drogi dolotowe gazów, cechujące się minimalnymi stratami.

Także charakterystyczne dla serii RS sterowanie pracą silnika oraz pozbawiony ograniczeń system zasysania i ładowania powietrza, przyczyniają się do szybkich reakcji 8-cylindrowego silnika. Jednostka 4.0 TFSI ma sportowe, głębokie brzmienie, a przestawiana klapa w układzie wydechowym sprawia, że dźwięk silnika jest jeszcze bardziej pełny. Opcjonalnie producent montuje sportowy układ wydechowy.

Nowe Audi RS 6 Avant z silnikiem V8 Biturbo przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 3,9 s, co jest nie lada wyczynem wśród samochodów tej klasy. Najwyższa prędkość wynosi 250 km/h (seryjnie ograniczona elektronicznie przez producenta). Opcjonalny pakiet Dynamic pozwala na osiąganie prędkości 280 km/h, a pakiet Dynamic plus umożliwia jazdę nawet z prędkością 305 km/h. Wg europejskiego cyklu zużycia paliwa, wysoce efektywne Audi RS 6 Avant zadowala się średnio 9,8 l paliwa na 100 km. Tak dobra ekonomika jazdy jest m. in. efektem działania nowego, seryjnie montowanego systemu Start-Stop i innowacyjnego zarządzania temperaturą. W porównaniu z modelem poprzednim, zużycie paliwa zmalało tu o ok. 40 procent.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



Bernard: PIĘKNEEE !!!
2012-12-06 |  17:15:31