X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi R8 - jeszcze bardziej wyraziste

2012-08-22
Strona główna -> Audi -> R8

Nowe Audi R8 - jeszcze bardziej wyraziste

Sportowy model Audi – R8, jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjny i dynamiczny.

Audi R8 V10 plus to nowy flagowy model serii R8, w którym moc przenoszona jest na koła przy pomocy zupełnie nowej siedmiostopniowej skrzyni biegów S tronic. Diodowe reflektory i nowe tylne kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizacji, są elementem seryjnego wyposażenia wszystkich wersji.

Audi R8, o długości 4,44 m, 1,90 m szerokości i jedynie 1,25 m (Spyder: 1,24 m) wysokości, stworzone i wyprodukowane przez quattro GmbH, jest już gotowe by wyjechać na drogi. Nowe detale nadają jego stylistyce jeszcze więcej dynamiki. Osłona chłodnicy Singleframe z ukośnie ściętymi górnymi rogami posiada czarną, lakierowaną na wysoki połysk kratownicę, a w wersji V10 jej poziome pręty zdobią chromowane nakładki. Nowy jest również zderzak, a każdy z wlotów powietrza ma po trzy poziome wzmocnienia. Opcjonalnie dostępny spoiler zderzaka przedniego, wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). W nowym R8 V10 plus, spoiler jest montowany standardowo.

Do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji Audi R8 należą teraz również reflektory diodowe z zastosowaną w nich nową technologią. Diody świateł drogowych i świateł mijania umieszczono powyżej oraz poniżej pasa świateł do jazdy w dzień, które dzięki zaprogramowaniu nowej funkcji spełniają również rolę kierunkowskazu. Statyczne światła doświetlania zakrętu są zintegrowane z reflektorami.

W nowym flagowym modelu R8 V10 plus, obudowa bocznych lusterek, a w wersji coupé również boczne pionowe wloty powietrza sideblades, wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. W wersji z dziesięciocylindrowym silnikiem wloty są bardziej wysunięte niż w wersji z silnikiem V8 i posiadają charakterystycznie wyglądające krawędzie. Drobnym zmianom poddano również progi. Listwy wentylacyjne przy tylnej szybie w modelu R8 V10 Coupé utrzymano w stylistyce matowego aluminium (w modelu R8 V8 Coupé i R8 V10 plus – w matowej czerni). Na życzenie, komora silnika może być podświetlana przy pomocy diod. W przypadku modelu R8 V10 plus, podświetlenie wraz z częściową obudową zespołu silnikowego wykonaną z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym, jest elementem wyposażenia standardowego.

Tył Audi R8 zdominowały diodowe światła. Innowacją wprowadzoną przez Audi jest, umieszczony przy dolnej krawędzi tylnych świateł, kierunkowskaz ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania – sygnał świetlny przebiega zawsze od środka na zewnątrz, w kierunku skręcania. Nad miejscem tylnej tablicy rejestracyjnej, które w Audi R8 V10 jest czarne i lakierowane na wysoki połysk, umieszczono nowy emblemat – logo Audi Sport: literę „R“, znajdującą się częściowo na tle czerwonego rombu. Duży dyfuzor, opcjonalnie wykonany z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (w wyposażeniu seryjnym Audi R8 V10 plus), jest jakby wypchnięty w górę. Układ wydechowy, niezależnie od montowanego silnika, kończy się dwiema okrągłymi lśniącymi, chromowanymi rurami wydechowymi. W modelu R8 V10 plus maja one kolor czarny.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze