X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A8 L Security - najlepsza ochrona pasażerów

2014-01-17
Strona główna -> Audi -> A8 -> D4 (2010-dziś)

Nowe Audi A8 L Security - najlepsza ochrona pasażerów

Audi uzupełnia nową serię A8 o najbardziej ekskluzywny wariant – A8 L Security.

Ta opancerzona, luksusowa limuzyna spełnia najwyższe wymagania obowiązujące tego typu pojazdy cywilne. Mocny pancerz wspomagają liczne systemy zapewniające bezpieczeństwo. Nowe Audi A8 L Security dostępne jest z jednym z dwóch silników: 4.0 TFSI lub W12.

Karoseria. Długość 5,27 m i rozstaw osi 3,12 m sprawia, że nowe Audi A8 L Security jest reprezentacyjną limuzyną, na pierwszy rzut oka prawie nieróżniącą się od wersji seryjnej. Podobnie jak w jej przypadku, sportowa, a zarazem elegancka stylistyka zyskała na wyrazistości. Kontury maski silnika, pojedynczej osłony chłodnicy Singleframe i zderzaka są teraz jeszcze mocniej zarysowane. Stylistykę reflektorów wyraźnie spłaszczono, a diodowe światła tylne zostały również przeprojektowane. Układ wydechowy zakończono dwiema dużymi, trapezowatymi końcówkami rur wydechowych, umiejscowionymi po obu stronach tyłu auta.

W wersji z silnikiem V8 elementem wyposażenia seryjnego są reflektory diodowe. Wersję z silnikiem W12 Audi oferuje z reflektorami, w których zastosowano innowacyjną technikę oświetlenia Matrix LED. Jednostki świateł drogowych składają się tu z 25 pojedynczych diod świetlnych, które zapalają się pojedynczo, zależnie od sytuacji na drodze i które można w zależności od potrzeb wyłączać lub przyciemniać. System reflektorów jest tak precyzyjny, że doskonale doświetla drogę, nie oślepiając przy tym innych uczestników ruchu drogowego.

Podczas prac konstrukcyjnych nad nowym Audi A8, od początku uwzględniono właściwości, które powinna posiadać wersja opancerzona. W ten sposób powstała zintegrowana, całościowa koncepcja, która dalece przewyższa wersje standardowe, wzbogacone jedynie o tego typu rozwiązania. Wszystkie ważne elementy konstrukcyjne zbadano pod kątem odporności na odkształcanie, dzięki temu nowe Audi A8 L Security charakteryzuje się doskonałym zachowaniem podczas kolizji i minimalizuje jej skutki również wobec drugiego jej uczestnika. Wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro, jest najlżejszą luksusową limuzyną w segmencie samochodów opancerzonych.

Bazę tego pojazdu stanowi zmodyfikowana karoseria produkcji seryjnej. Wytwarza się ją, podobnie jak wszystkie inne wersje A8, w zakładach w Neckarsulm, wykorzystując przy tym założenia konstrukcji Audi Space Frame (ASF). Dzięki temu, karoseria składa się w znacznym stopniu z aluminium i waży ok. 40 procent mniej niż porównywalna konstrukcja z blachy stalowej. Specjalne elementy konstrukcyjne zwiększające bezpieczeństwo przygotowywane są ręcznie, w warunkach chronionego środowiska produkcyjnego. Wyszkoleni pracownicy poświęcają im ok. 450 godzin, zanim jeszcze karoseria trafi z powrotem do fabryki w celu przeprowadzenia montażu finalnego.

Nowe Audi A8 L Security posiada oficjalny certyfikat Niemieckiego Urzędu Balistyki (niem. Deutsches Beschussamt) w Monachium. Spełnia wymogi klasy odporności balistycznej VR 7, zgodnie z dyrektywą BRV 2009. Skrót BRV oznacza Bullet Resistant Vehicles (pojazdy odporne na ostrzał z broni palnej). W klasie VR 7 obowiązują najwyższe wymagania dotyczące cywilnych limuzyn opancerzonych. Blacha i przeszklenie kabiny pojazdu muszą wytrzymać ostrzał amunicji przeciwpancernej stosowanej przez wojska NATO. W niektórych strefach opancerzenie limuzyny spełnia kryteria klasy VR 9 i VR 10. Jego odporność na wybuch zbadano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles).

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze