X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa siła komfortu - Audi A8

2013-08-21
Strona główna -> Audi -> A8 -> D4 (2010-dziś)

Nowa siła komfortu - Audi A8

Konsekwentnie stosowana lekka konstrukcja, doskonały komfort i wiele najnowszych rozwiązań.

Audi w znacznym stopniu zmodernizowało swój flagowy model - A8. Silniki są jeszcze mocniejsze i bardziej efektywne, a nowe systemy wsparcia i innowacyjne reflektory diodowe Matrix LED sprawiają, że samochód jeszcze wyraźniej ukazuje swój niepowtarzalny charakter.

Audi, ze swoim nowym A8, należy do liderów innowacji w segmencie aut luksusowych. Jedną z ogromnych zalet tej dużej limuzyny jest lekka konstrukcja. Ciężar Audi A8 3.0 TFSI quattro ze standardowym rozstawem osi wynosi tylko 1.830 kg. To najlepszy wynik wśród konkurentów z napędem na cztery koła. Karoseria zbudwana wg. założeń Audi Space Frame (ASF), składa się prawie całkowicie z aluminium. Waży zaledwie 231 kg.

Z niezmienioną długością 5,14 m, rozstawem osi 2,99 m, szerokością 1,95 m i wysokością 1,46 m, Audi A8 jest najbardziej sportową limuzyną w segmencie. W wersji A8 L, rozstaw osi i długość są większe o 13 cm. Niezależnie od wariantu karoserii, dzięki udoskonalonej konstrukcji, bagażnik jest teraz bardziej pakowny. Dodatkowe rozwiązania mające na celu wytłumienie wnętrza zmniejszyły i tak już niski poziom docierającego tam hałasu.

Dynamiczna stylistyka tej dużej limuzyny jest teraz jeszcze bardziej wyrazista. Maska silnika, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy i przedni zderzak mają jeszcze bardziej przestrzenną formę, a dolne krawędzie przednich reflektorów są proste. Reflektory diodowe to standard w wersjach z silnikiem V8. Na życzenie, Audi dostarcza reflektory diodowe Matrix LED, wyznaczające nowe standardy zarówno w stylistyce jak i w zakresie zastosowanych rozwiązań technicznych. Każda jednostka świateł drogowych składa się z 25 pojedynczych diod świetlnych, które zapalają się zależnie od sytuacji. Można je również całkowicie wyłączać lub przyciemniać.

W ten sposób, system reflektorów bardzo precyzyjnie reaguje na inne pojazdy, oświetlając drogę we właściwy sposób. Inne cechy nowych reflektorów to inteligentne światła doświetlania zakrętów, światła do jazdy dziennej w nowej stylistyce i kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. System reflektorów w Audi A8 sterowany jest przez nawigację, a jego reakcje odzwierciedlają sytuację na drodze. Moc poszczególnych diod reflektorów określana jest przez napływające dane dotyczące przebywanej drogi. W połączeniu z opcjonalną nawigacją plus z MMI touch, system odpowiednio wcześniej rozpoznaje informacje np. o przebiegu zakrętów czy klasyfikacji dróg zapisane w nawigacji i do nich dostosowuje moc i strumień światła.

Diodowe światła tylne nowego Audi A8 są teraz bardziej płaskie. Z wyjątkiem modelu S8, w nowozaprojektowanym zderzaku, niezależnie od wersji silnikowej, umieszczono dwa romboidalne wyloty rur wydechowych. Nowe chromowane listwy i polerowane na wysoki połysk czarne obramowania okien, to kolejne elementy, jeśli chodzi o stylistyczne nowości. Klienci mają do wyboru dwanaście kolorów lakieru, w tym pięć nowych. Koła dostępne są w rozmiarze do 21 cali.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze