Nowa Mazda6
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Moskwie debiutuje kolejna wersja modelu Mazda6.
To drugi przedstawiciel (po CX-5) nowej generacji samochodów Mazda, wykorzystujący pełen zakres TECHNOLOGII SKYACTIV oraz motyw designu „KODO - Dusza Ruchu”. Mazda od zawsze tworzy samochody o wyróżniającej się stylizacji, intuicyjne w obsłudze i dostarczające pozytywnych emocji z jazdy. Pojazdy nowej generacji oferują także wyjątkowe właściwości ekologiczne.
Strategia ekologiczna Mazdy w pierwszym etapie wprowadza udoskonalenia podstawowych rozwiązań technicznych w samochodzie. Kolejny krok oparty jest na tych zmianach i obejmuje stopniowe wprowadzanie napędu elektrycznego, którego celem jest ograniczanie zużycia paliwa. Pierwszym systemem z tej serii był i-stop, wyłączający silnik podczas postoju, wprowadzony w 2009 roku w modelu Mazda3. Kolejnym rozwiązaniem, które debiutuje w nowym modelu Mazda6, to i-ELOOP, opracowany przez Mazdę unikalny system odzyskiwania energii podczas hamowania, które rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie. Dzięki temu więcej energii z paliwa przeznaczane jest na zasilanie silnika, co przyczynia się do zmniejszenia spalania. Zastosowano ponadto szereg zaawansowanych technologii bezpieczeństwa aktywnego. Nowa Mazda6 nie tylko zapewnia precyzyjne reakcje i przyjemne odczucia z jazdy, ale także wyjątkowe właściwości w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Wykorzystując pełen potencjał TECHNOLOGII SKYACTIV i designu KODO, Mazda6 ma na celu zwiększenie „radości z jazdy”. Jako flagowy model najnowszej generacji pojazdów, bazuje na sukcesie jaki odniosła Mazda CX-5, zapowiadając jednocześnie nową erę dla marki. Na rynkach międzynarodowych model pojawi się pod koniec 2012 roku.
„Przyjemność z jazdy” zaczyna się już przed uruchomieniem silnika. Tworzenie flagowego modelu, dzięki któremu przyjemność z jazdy jest jeszcze większa.
„Tworząc trzecią generację modelu Mazda6, stosowaliśmy podstawową zasadę marki: „przyjemność z jazdy”. Chcieliśmy stworzyć samochód, który reaguje i zachowuje się dokładnie tak, jak oczekuje tego kierowca, mówi Hiroshi Kajiyama, menadżer projektu nowej Mazdy6. „Wyróżniający się design podkreśla moc i dynamikę samochodu. Wachlarz oryginalnych innowacji wzmacnia wrażenie komfortu i przyjemności. Doskonałe rozwiązania techniczne i wykonanie Mazdy sprawiły, że powstał samochód, który działa tak doskonale, że sprawia wrażenie, jakby reagował na intencje kierowcy, a nie na fizyczny ruch podczas prowadzenia, hamowania czy przyspieszania. W skrócie, nowa Mazda6 oferuje „radość z jazdy”, jakiej kierowcy zwykle oczekują od Mazdy, a te emocje rozpoczynają się, zanim kierowca uruchomi silnik i pozostają z nim długo po zakończeniu jazdy. Nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł zobaczyć wyraz twarzy ludzi wysiadających z samochodu po pierwszej jeździe Mazdą6”.