X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan LEAF i nietypowa instrukcja obsługi

2012-06-19
Strona główna -> Nissan -> Leaf -> 1 (2010-2013)

Nissan LEAF i nietypowa instrukcja obsługi

Prezentacja pionierskiej internetowej instrukcji obsługi Nissana LEAF w ramach kampanii The Big Turn On.

Nissan Europe uruchomił pierwszą na świecie instrukcję obsługi samochodu w formie nagrań wideo tworzoną przez użytkowników dla użytkowników. Została ona przygotowana po to, aby nowi właściciele modelu LEAF mogli w 100% wykorzystać potencjał technologii swojego samochodu elektrycznego. Ta instrukcja przyszłości została zaprezentowana 70. dnia trwającej 100 dni kampanii Nissana The Big Turn On, ogólnoeuropejskiej inicjatywy mającej na celu przekonanie ludzi do samochodów z napędem elektrycznym.

W ramach kampanii zostało wyprodukowanych szereg filmów, których celem jest uzyskanie 1 miliona „włączeń elektryczności" lub zobowiązań do jazdy z napędem elektrycznym w ciągu 100 dni. Aktualnie jest ich 900 000, a do końca kampanii pozostało jeszcze 30 dni. The Big Turn On to internetowa inicjatywa, której celem jest pokazanie ludziom wyraźnych korzyści z jazdy samochodem elektrycznym i jednoczesne obalenie niektórych mitów i stereotypów. Filmy oraz samouczki przedstawiają czterech właścicieli i entuzjastów Nissana LEAF z Wielkiej Brytanii demonstrujących technologie i osiągi samochodu elektrycznego. Są one dostępne pod adresem http://www.the-big-turn-on.com/ oraz na YouTubie.

Jednym z kierowców występujących w filmie jest Mark Goodier, dziennikarz radiowy i mały przedsiębiorca, który został pierwszym właścicielem Nissana LEAF w Wielkiej Brytanii: Posiadanie Nissana LEAF mówi, że dbamy o środowisko i czyste powietrze w miastach, dla nas i rowerzystów, oraz, że dbamy też o koszty. Nissan LEAF jest zdecydowanie tańszy w eksploatacji. Samochód jest dosłownie przepełniony inteligentnymi innowacjami. Na desce rozdzielczej znajduje się ekran, który wyświetla ustawienia radia, mapę a nawet obraz z kamery cofania, dzięki której kierowcy mogą zobaczyć, co znajduje się za nimi, bez potrzeby odwracania się za siebie - skomentował Goodier. Nasz 18-letni syn prowadzi LEAF-a i uważa, że jest to najfajniejszy samochód, jaki kiedykolwiek mieliśmy - dodaje.

Poradnik porusza często podnoszone kwestie dotyczące posiadania Nissana LEAF, w tym jego zasięgu.  W pełni naładowany Nissan LEAF może przejechać 175 km, czyli więcej niż pokonuje dziennie 90% europejskich kierowców. Według Goodiera, zasięg nie stanowi problemu:  Nissana LEAF zmienia sposób, w jaki prowadzisz auto, gdyż skupiasz się na tym, by przejechać jak największy dystans na akumulatorach.

O technologii opowiada także Richard Todd, inżynier elektronik z St Albans, który był jednym z pierwszych właścicieli Nissana LEAF w Wielkiej Brytanii. Wierzy on, że Nissan postarał się, by samochód był naprawdę użyteczny. Zimą, zwykle jakieś pół godziny przed tym, jak zamierzam skorzystać z samochodu, loguję się. Włączam automatyczną klimatyzację, a ona odmraża i nagrzewa samochód. Przez cały czas wykorzystuje do tego energię z domu a nie z akumulatora. Właściciele mogą także podzielić się spostrzeżeniami i osiągami z innymi kierowcami. Nissan wyśle do nich nawet e-maila z informacją, że przy ich samochodach ktoś manipulował.

Filmy wideo stanowią jedną część kampanii The Big Turn On, która doszła do 70 dnia. Aktualnie liczba „włączeń elektryczności" lub zobowiązań do jazdy z napędem elektrycznym wynosi ponad 900 000. Zwycięskie miasto otrzyma 30 szybkich ładowarek, które umożliwiają naładowanie akumulatorów dowolnego pojazdu elektrycznego zgodnego ze standardem ChadeMOdo do 80% pojemności w zaledwie 30 minut.

Celem kampanii jest dotarcie do miliona potencjalnych rzeczników pojazdów elektrycznych we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii poprzez działania obalające mity oraz bezpośrednie kontakty z wykorzystaniem mediów cyfrowych i społecznościowych. „Włączenie elektryczności" jest równie łatwe, jak kliknięcie.

 

źródło: Nissan

Komentarze