X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

ford, silnik, EcoBoost 1,0

2012-02-27
Strona główna -> Ford -> Fiesta -> 7 (2008-dziś)

Nawet 177 KM w silniku EcoBoost 1,0

Opracowany przez Forda trzycylindrowy silnik EcoBoost 1,0 to doskonały przykład "downsizingu",

czyli uzyskiwania jak najwyższej mocy z niewielkiej pojemności skokowej.

Na razie Ford zaprezentował wersje o mocy 100 i 125 KM, które charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i wysoką wydajnością ekologiczną. Producent informuje, iż na przyjechanie 100 kilometrów autem wyposażonym w ten silnik wystarczy około 5 litrów benzyny przy emisji CO2 na poziomie nieco powyżej 100 gramów na kilometr. Takie osiągi to zasługa turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa. Warto również wspomnieć o wysokim momencie obrotowym 170 Nm utrzymywanym w przedziale od 1 400 do 4 500 obr./min.

Okazuje się jednak, że to nie wszystko, na co stać inżynierów Forda. Gunnar Herrmann, dyrektor odpowiedzialny za globalny pion pojazdów kompaktowych Forda, przyznał w wywiadzie dla Autocar, iż możliwe jest „wykrzesanie” mocy blisko 180 KM z tej jednostki napędowej. Według dziennikarzy brytyjskiego magazynu, Ford już pracuje nad tą ekstremalną wersją silnika, który będzie wyposażony w dwie sprężarki – elektryczną i tradycyjną.
 
Odmiana o mocy 177 KM posłuży do napędu sportowych odmian modeli Fiesta i Focus. Natomiast standardowy silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra pojawi się w Fordzie Focus, C-MAX, B-MAX, a także w innych modelach.

 

Mototarget.pl

Komentarze



gość: jeśli to się potwierdzi nie będzie sensu produkować silników 1,6 i 2,0 ford uzyska gigantyczną moc z niewielkiego silnika który nadawałby się do napędu wszystkich modeli poza terenówkami w najmocniejszych wersjach
2012-07-19 |  21:24:50