X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Najwyższa sprzedaż w historii Mercedes-Benz

2013-10-11
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W461 (1990-2001)

Najwyższa sprzedaż w historii Mercedes-Benz

We wrześniu br. Mercedes-Benz sprzedał rekordową liczbę 142 994 nowych aut

(+15,9 proc.) - więcej niż w którymkolwiek poprzednim miesiącu w swojej historii. Od stycznia do września br. klienci kupili 1 062 638 samochodów koncernu (+10,1 proc.). Modele kompaktowe i odnowiona Klasa E cieszą się wyjątkową popularnością, a nowa Klasa S jest już liderem w segmencie limuzyn na rynku niemieckim. Jej globalną pozycję dodatkowo wzmocni wrześniowa premiera w Chinach.

Znakomite wyniki uzyskane w trzecim kwartale (368 201 sztuk, +18,0 proc.) to przede wszystkim zasługa sukcesu trójramiennej gwiazdy w Stanach Zjednoczonych i w Chinach. Mercedes-Benz konsekwentnie zwiększa też swoje udziały na rynkach europejskich i pozostaje najchętniej wybieraną marką premium w Niemczech, Japonii oraz USA.

- Nigdy wcześniej Mercedes-Benz nie sprzedał w ciągu jednego miesiąca tylu aut. Nowa Klasa S jest już zdecydowanym liderem wśród limuzyn w Europie, a nasze auta kompaktowe i nowa Klasa E również są niezwykle popularne - mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. - Analizując wyniki z minionych miesięcy możemy śmiało powiedzieć, że Mercedes-Benz pobije w tym roku kolejny rekord sprzedaży.

We wrześniu Mercedes-Benz dostarczył nabywcom w Europie 71 085 pojazdów, osiągając 14,2-proc. wzrost, i to mimo niesprzyjających warunków rynkowych. Imponujące rezultaty zanotowano zwłaszcza w Wielkiej Brytanii (+28,0 proc.), Turcji (+31,5 proc.) i w Rosji (+20,1 proc.).

W rodzimych Niemczech trójramienna gwiazda uzyskała we wrześniu 9-proc. udział w rynku i od początku roku pozostaje liderem wśród marek premium.

W trzecim kwartale br. do Chin (włącznie z Hong Kongiem) dostarczono 56 992 samochody, osiągając 26,3-proc. wzrost. Obecnie trafia tam jeden na sześć nowych Mercedesów. W Japonii, gdzie Mercedes-Benz jest najchętniej wybieraną marką premium, od lipca do września br. sprzedano 14 558 pojazdów (+32,8 proc.).

Wrzesień okazał się kolejnym rekordowym miesiącem również w USA. Wynik 24 697 sztuk (+6,7 proc.) raz jeszcze zapewnił Mercedes-Benz pozycję numer jeden wśród marek premium. Od stycznia do września br. do Stanów Zjednoczonych trafiło 215 056 samochodów niemieckiej marki (+12,2 proc.).

Od początku sprzedaż na rynkach Ameryki Łacińskiej wzrosła aż o 47,5 proc. Na coraz bardziej istotnym rynku brazylijskim Daimler niedługo otworzy własną fabrykę. Od 2016 roku zakłady w Iracemápolis nieopodal Sao Paulo będą wytwarzały kolejne generacje Klasy C oraz GLA na rynek lokalny.

« < 1 2 > »

Komentarze