X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

MINI poszerza ofertę modeli z systemem ALL4

2013-02-07
Strona główna -> Mini -> Paceman

MINI poszerza ofertę modeli z systemem ALL4

Auta MINI od zawsze oferowały kierowcy niezrównaną frajdę.

Ich dynamiczne właściwości jezdne przypominające gokarta od lat budują charakter rasowego MINI. Wyrafinowane układy przeniesienia napędu oraz zaawansowane technologie zastosowane w podwoziu zapewniają każdemu modelowi brytyjskiej marki dominację w swojej klasie, co nie zmieniło się wraz z podbojem nowych segmentów rynku. Wręcz przeciwnie: debiut napędu na cztery koła MINI ALL4 w modelu MINI Countryman przyczynił się do poprawy właściwości jezdnych, oferując błyskawiczne i precyzyjne reakcje na ruchy pedału gazu oraz koła kierownicy. System ALL4 daje prowadzącemu jeszcze większą przyjemność z dynamicznego pokonywania zakrętów, a także zapewnia doskonałą trakcję zarówno na gładkim asfalcie, jak i luźnym podłożu.

Gama modeli MINI z napędem na cztery koła powiększy się w marcu 2013 roku wraz z debiutem modelu MINI Paceman. Wówczas w ofercie znajdzie się w sumie osiem modeli z systemem ALL4 dostępnym standardowo lub w opcji. W pierwszym aucie typu Sports Activity Coupé rywalizującym w kompaktowym segmencie premium, opcjonalny napęd ALL4 będzie współpracował z silnikami Diesla w modelach MINI Cooper SD Paceman (105 kW/143 KM) i MINI Cooper D Paceman (82 kW/112 KM), a także z jednostką benzynową umieszczoną pod maską MINI Cooper S Paceman (135 kW/184 KM). Do akcji gotowe jest również MINI John Cooper Works Paceman. Auto zostało standardowo wyposażone w system napędu na wszystkie koła oraz dynamiczny silnik o mocy 160 kW/218 KM, co pozwala uzyskać wyjątkową radość z jazdy oraz odpowiednią przyczepność w każdych warunkach. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast sześciobiegowa skrzynia automatyczna dostępna jest w opcji.

System MINI ALL4 daje kierowcy zauważalną poprawę trakcji, stabilności kierunkowej i zwrotności w zakrętach. Model MINI Countryman jest dostępny aż w czterech różnych wariantach z napędem na cztery koła oraz ze skrzynią manualną i automatyczną. Układ ALL4 znajduje się na liście opcji w MINI Cooper S Countryman, MINI Cooper SD Countryman i MINI Cooper D Countryman, natomiast w MINI John Cooper Works Countryman należy do wyposażenia standardowego.

System ALL4 został opracowany specjalnie dla modeli MINI i od czasu wprowadzenia na rynek w 2010 roku zjednał nowe grupy klientów. Układ wykorzystuje elektromagnetyczny centralny dyferencjał do płynnej dystrybucji napędu między przednią i tylną osią. W normalnych warunkach jazdy układ ALL4 przekazuje maksymalnie 50% mocy na tylną oś, ale w sytuacjach wyjątkowych – na przykład na śliskiej lub ośnieżonej nawierzchni – może tam trafić nawet 100% dostępnej mocy. Elektronika sterowania systemu ALL4 jest bezpośrednio zintegrowana w jednostce zarządzania DSC, umożliwiając, w razie potrzeby, rozdzielenie napędu pomiędzy przednią i tylną osią w bardzo krótkim czasie.

Taka konfiguracja ma wiele zalet. W normalnych warunkach jazdy system optymalizuje zużycie paliwa, natomiast w obliczu zmiennych, dynamicznych wymagań zapewnia modelom MINI Countryman lub MINI Paceman maksymalną zwrotność przy jednoczesnym zaoferowaniu pewnych, a więc typowych dla MINI, właściwości jezdnych. Układ ALL4 wykorzystuje dane z czujników systemu DSC, aby już zawczasu przygotować właściwy rozkład mocy, np. podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Oznacza to, że kierowca może zawsze cieszyć się niezwykłą zwinnością i precyzją prowadzenia w stylu MINI. System przekazuje też więcej mocy do kół tylnej osi, aby zwiększyć precyzję pokonywania zakrętów.

« < 1 2 > »

Komentarze