X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

MINI John Coper Works Paceman

2013-03-11
Strona główna -> Mini -> Paceman

MINI John Coper Works Paceman

Ekstremalnie sportowe osiągi i niepowtarzalny styl.

Dzięki zapierającym dech w piersiach osiągom oraz niepowtarzalnemu stylowi MINI John Cooper Works Paceman wyznacza nowe standardy radości z jazdy. Siódmy samochód o wybitnie sportowym charakterze sygnowany przez John Cooper Works łączy ogólną koncepcję pierwszego w swojej klasie samochodu Sports Activity Coupé z układem napędowym i podwoziem stworzonymi z wykorzystaniem rozległej wiedzy wyniesionej ze sportów motorowych oraz ze standardowo stosowanym układem napędu wszystkich kół ALL4. Wszystko to potęguje wyścigowe doznania u kierowcy i trzech pasażerów zasiadających w oddzielnych, sportowych fotelach.

Nowa atrakcja wśród samochodów kompaktowych: Sports Activity Coupé z wyścigowym pazurem.
MINI John Cooper Works Paceman wchodzi na scenę jako wyróżniający się przedstawiciel nowej kategorii aut sportowych. Jest to samochód kompaktowy z segmentu Sports Activity Coupé, ale wyposażony w bardziej muskularne kształty, z dynamicznie rozciągniętymi liniami nadwozia.

Ukierunkowany na maksymalne osiągi charakter MINI John Cooper Works Paceman jest dodatkowo podkreślony przez pakiet aerodynamiczny oferowany w standardzie wraz z obniżonym sportowym zawieszeniem i 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół. Wśród oferowanych barw nadwozia wyróżnia się kolor Chili Red, który zarezerwowano włącznie dla modeli serii John Cooper Works i który w MINI John Cooper Works Paceman dostępny jest w niepowtarzalnym pakiecie z kontrastującym kolorem dachu i lusterek bocznych oraz dekoracyjnymi pasami.

Silnik i skrzynia biegów: najwyższe osiągi w wyposażeniu standardowym, automatyczna przekładnia jako opcja. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra napędzający MINI John Cooper Works Paceman został zaopatrzony w turbosprężarkę typu twin-scroll, układ bezpośredniego precyzyjnego wtrysku benzyny oraz układ zmiennych faz rozrządu oparty na technologii BMW Group VALVETRONIC. Jego moc maksymalna wynosi 160 kW / 218 KM przy 6000 obr/min. Maksymalne 280 niutonometrów momentu obrotowego dostępne jest w zakresie od 1900 do 5000 obr/min, a za sprawą funkcji overboost wartość ta może chwilowo wzrastać do 300 niutonometrów w zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Podczas dynamicznego przyspieszania wrażenia z jazdy potęguje nie tylko żwawe brzmienie silnika, ale również rasowy pomruk sportowego układu wydechowego.

Silnik standardowo przekazuje moc poprzez sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast sześciobiegowa przekładnia automatyczna dostępna jest jako opcja. Wybór skrzyni biegów nie ma wpływu na dynamikę MINI John Cooper Works Paceman, który od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 6,9 sekundy zarówno wersji z manualną, jak i automatyczną przekładnią. Prędkość maksymalna tej pierwszej wynosi 226 km/h, a drugiej 224 km/h. Zastosowanie bardzo oszczędnej jednostki napędowej, a także całego wachlarza rozwiązań z technologicznego pakietu MINIMALISM zaowocowało wyjątkowo niskim zużyciem paliwa w porównaniu do samochodów o podobnych mocach silników. W cyklu testowym EU pojazd potrzebuje średnio 7,4 litra paliwa (wersja z przekładnią automatyczną: 7,9 litra) na 100 kilometrów, emitując przy tym 172 (wersja z przekładnią automatyczną: 184) gramów CO2 na kilometr.

« < 1 2 > »

Komentarze