X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda MX-5 po raz pierwszy w Polsce ze skrzynią automatyczną!

2012-06-29
Strona główna -> Mazda -> MX-5 -> 3 (2005-dziś)

Mazda MX-5 po raz pierwszy w Polsce ze skrzynią automatyczną!

Po wersji Spring i Summer Edition do polskiej gamy Mazdy MX-5 dołącza model ze skrzynią automatyczną.

Mazda MX-5 z dwulitrowym silnikiem MZR jest teraz dostępna również z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Posiada ona funkcję Direct Activematic (DAM), która pozwala zmieniać biegi ręcznie, przy pomocy łopatek umieszczonych na kierownicy, bez konieczności przełączania w tryb manualny.

 

Zapewnia to sportowe wrażenia z jazdy i jest szczególnie przydatne podczas jazdy po wzniesieniach, w zakrętach lub przy wyprzedzaniu. Gdy system kontrolujący skrzynię biegów ustali, że dalsza jazda na niższym biegu nie jest konieczna, mechanizm powraca do pracy w trybie automatycznym. System  Activematic® zawiera również funkcję Active Adaptive Shift (AAS), która monitoruje nachylenie drogi oraz analizuje zakręty, wychylenia pedału gazu i hamulca, przyspieszenie samochodu oraz sposób kierowania nim – w celu ustalenia optymalnej strategii zmiany biegów. Zapewnia to liniową, dynamiczną charakterystykę pracy skrzyni biegów, zgodną z zamierzeniami kierowcy. W efekcie udało się połączyć sportową jazdę z wygodą automatu. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, dwulitrowy silnik MZR rozwija 118 kW/160 KM przy 6700 obr/min i 188 Nm przy 5000 obr/min. Ogranicznik obrotów ustawiono na 7000 obr/min. Ta kombinacja układu napędowego zużywa średnio 7,9 l/100 km i emituje 188 g CO2/km.


Wersja wyposażenia Sport została w tym modelu wzbogacona nie tylko o skrzynię automatyczną, ale również o alarm antywłamaniowy i system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.

 
Cena wersji MX-5 AT: 112 700 zł. brutto.

 

źródło: Mazda

Komentarze