X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda CX-5 zdobywa kolejne nagrody

2013-01-15
Strona główna -> Mazda -> CX-5

Mazda CX-5 zdobywa kolejne nagrody

Zainteresowanie Mazdą CX-5 nie słabnie, mimo iż jest obecna na rynku już prawie od roku.

Długa i stale rosnąca lista wyróżnień dla tego modelu potwierdza jego możliwości - podobnie jak wyniki sprzedaży, które przerosły najśmielsze oczekiwania. W Polsce od kwietnia do końca 2012 r. nabywców znalazły 773 Mazdy CX-5, a zainteresowanie tym modelem w salonach sprzedaży jest wciąż bardzo duże.

Od czasu wejścia na rynek na początku 2012 r., Mazda CX-5 na stałe zagościła również na uroczystościach wręczania nagród motoryzacyjnych w Europie i na świecie. Model został uhonorowany wyróżnieniami za swoje znakomite osiągi, innowacyjne technologie, stylizację, bezpieczeństwo, niskie zużycie paliwa itp.

Najnowszą nagrodą zdobytą przez CX-5 jest przyznane mu w Paryżu (w grudniu 2012 r.) przez francuski tygodnik l’Argus de l’Automobile „trofeum SUV”, które CX-5 zdobył, wyprzedzając Opla Mokkę i Range Rovera. Niewiele wcześniej, 29 listopada, CX-5 ogłoszono japońskim samochodem roku 2012–2013. Publikując nadspodziewanie zgodny werdykt jury - składające się z 60 ekspertów motoryzacyjnych - doceniło CX-5 przede wszystkim za „rewolucyjną” TECHNOLOGIĘ SKYACTIV, w tym za ekonomiczny, czysty silnik diesla SKYACTIV-D, oraz za wyjątkowe właściwości jezdne.

Model CX-5 zajął też pierwsze miejsce w rankingu Auto + Verkehr niemieckiej stacji telewizyjnej SWR obejmującym 23 nowe modele, wyprzedzając Volvo V40 i Hyundaia i30, które uplasowały się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji. Z kolei w Austrii CX-5 zdeklasował samochody takie jak Audi A3, BMW serii 3 i Mercedes klasy A, zdobywając nagrodę ARBÖ (Automobilklubu Austrii) w kategorii obejmującej samochody osobowe w cenie od 20 tys. do 40 tys. euro. Pozostałe wyróżnienia to m.in.: „Najlepszy crossover w Wielkiej Brytanii” (Auto Express), „Najlepszy SUV” na rozdaniu nagród Green Awards 2012 (WhatCar?) przed Nissanem Qashqai i BMW X3 oraz „SUV roku 2012” (hiszpański magazyn Motor Mundial). Poza Europą, gdzie CX-5 zdobył jeszcze nagrodę 2012 European Design Award magazynu Auto Bild w kategorii „SUV, Van i AWD”, model ten został ogłoszony najlepszym samochodem typu SUV przez kilka wydawnictw i organizacji w Ameryce Północnej i Azji.

Europejscy konsumenci są podobnego zdania, ponieważ do końca listopada zamówili 40 tys. egzemplarzy CX-5. Model ten jest szczególnie popularny na rynkach północnoeuropejskich, np. w Holandii, gdzie od początku roku wypracował 11,6% udziału w rynku kompaktowych SUV-ów, w Danii (7,6 %) i Norwegii (6,7 %), mimo iż do sprzedaży trafił dopiero w lutym 2012 r. Mazda musiała już dwukrotnie zwiększyć prognozowaną roczną wielkość produkcji: ze 160 tys. egzemplarzy do 200 tys., a następnie do 240 tys.


Fakty mówią same za siebie: dzięki wyróżniającej się stylizacji „KODO - Dusza Ruchu” oraz bogatej gamie rozwiązań technologicznych SKYACTIV, bezkompromisowy CX-5 przełamuje konwencje, gwarantując najlepsze w swoim segmencie osiągi, bezpieczeństwo i skuteczność w połączeniu z atrakcyjną sylwetką. Najistotniejsze parametry tego modelu to najniższe w klasie zużycie paliwa i emisja CO2 na poziomie odpowiednio 4,6 l/100 km i 119g/km**. Wszystkie silniki SKYACTIV - dwa diesle i jedną jednostkę benzynową - wyposażono w funkcję i-stop, czyli unikatowy system Mazdy pozwalający zaoszczędzić paliwo poprzez wyłączenie silnika podczas postoju i zapewniający niezwykle szybkie ponowne uruchomienie. Jednostki dieslowskie SKYACTIV są już zgodne ze standardem Euro 6 - bez konieczności instalowania kosztownych układów oczyszczania spalin. Te niekonwencjonalne silniki osiągają najniższy na świecie stopień sprężania. Najbardziej optymalny w tym segmencie rozstaw osi umożliwił stworzenie niezwykle przestronnej kabiny - co odczują szczególnie pasażerowie siedzący z tyłu - a także jednego z największych i najbardziej wszechstronnych bagażników dostępnych na rynku.

« < 1 2 > »

Komentarze