X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Legendy IAA

2013-08-06
Strona główna -> Opel -> Frontera -> A (1992-1998)

Legendy IAA

powrót do przyszłości z wizjonerskimi samochodami koncepcyjnymi Opla.

Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA), które odbędą się w dniach 12–22 września 2013 r., swoją światową premierę będzie świętował Opel Monza Concept, model koncepcyjny wyznaczający nowe trendy. Ten wizjonerski pojazd – wystawiony na stoisku Opla w hali 8 – odzwierciedla to, czego klienci mogą oczekiwać od firmy z Rüsselsheim w przyszłości. Główne priorytety modeli Opla nowej generacji to wydajność i spójność. Wartości te znajdują również odbicie w filozofii Opla w dziedzinie stylistyki pojazdów – wyrażonej poprzez „połączenie artystycznego kunsztu z niemiecką precyzją” – zgodnie z którą linie nadwozia przypominają raczej łagodną posturę lekkoatlety niż potężną sylwetkę kulturysty.

„Monza Concept to nasza wizja przyszłości Opla w czystej formie”, mówi dyrektor generalny firmy, dr Karl-Thomas Neumann. „Zachowując długą tradycję prezentowania przez firmę przełomowych samochodów koncepcyjnych na targach we Frankfurcie, pokażemy tam również ten model. To przecież właśnie Opel był pierwszym producentem aut w Europie, który stworzył samochód studyjny i przedstawił go publicznie na targach IAA w 1965 r. Już wtedy impreza była postrzegana jako jedne z najważniejszych Targów Motoryzacyjnych na świecie”.

Wśród europejskich producentów samochodów Opel jako pierwszy przedstawiał na frankfurckich Targach Motoryzacyjnych modele koncepcyjne odzwierciedlające futurystyczne i innowacyjne koncepcje. Wprawdzie nie na każdych targach IAA prezentowano nowe auto koncepcyjne Opla, niemniej te, które się tam znalazły, uznawano za kamienie milowe urzeczywistniające istniejące już tendencje lub zapowiadające nowe trendy. Oto przegląd najważniejszych samochodów koncepcyjnych Opla, które zadebiutowały na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w ostatnich pięciu dekadach.

Samochód koncepcyjny jako przełomowy wstępny etap produkcji seryjnej. Pierwszy w historii samochód koncepcyjny powstał w macierzystej firmie Opla, GM. W 1938 r. w dziale projektowym GM zbudowano Buicka „Y-Job”, pojazd nieprzeznaczony do produkcji seryjnej, ale do prezentowania nowych technologii i pomysłów konstrukcyjnych. Podczas gdy w Europie w tym okresie futurystyczne konstrukcje nadwozia były wyłącznie domeną producentów autokarów, Opel jako pierwszy producent samochodów osobowych udowodnił swój potencjał w dziedzinie innowacji, prezentując auto koncepcyjne stworzone w całości we własnym dziale projektowym. Był to model Experimental GT, którego premiera odbyła się na targach IAA we Frankfurcie w roku 1965. Opel Experimental GT wyznaczał trendy w zakresie idealnego niedrogiego auta sportowego. Został on entuzjastycznie przyjęty zarówno przez media, jak i opinię publiczną. Zaledwie trzy lata później koncepcja stała się rzeczywistością. Opel GT z 1968 r. był pierwszym w Europie samochodem koncepcyjnym, który wszedł do produkcji seryjnej i stał się wzorem dla całej branży.

« < 1 2 3 > »

Komentarze