X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Koncepcyjna wersja Fiata 500 Coupé Zagato

2011-03-01
Strona główna -> Fiat -> 500 -> 2 (2007-dziś)

Koncepcyjna wersja Fiata 500 Coupé Zagato

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 r. debiutuje Fiat 500 Coupé Zagato

koncepcyjny samochód stworzony przez jedną z najsławniejszych firm z branży wzornictwa motoryzacyjnego, we współpracy z Centro Stile, należącym do Fiat Group Automobiles.

Prototyp prezentowany na stoisku Fiata wyróżnia zaokrąglona, choć zdecydowanie sportowa i nowoczesna sylwetka, której inspiracją był poprzednik tego samochodu, skonstruowany w latach 50. ubiegłego wieku przez znanego włoskiego projektanta na podwoziu ówczesnego Fiata 500. Mimo że, w stosunku do pierwotnej wersji, wygląd zewnętrzny kolejnych modeli Zagato został całkowicie zmieniony, dzisiejsi projektanci postanowili podkreślić sylwetkę Fiata 500, podobnego już do Coupé, nadając mu jeszcze bardziej agresywny wygląd. Ponadto jedyny w swoim rodzaju kształt dachu przypomina charakterystyczny „podwójny garb”, prawdziwy symbol Zagato, który łączy obniżenie tego samochodu z wciąż niezwykłym komfortem jego wnętrza.

Podobnie, jak wiele aut koncepcyjnych skonstruowanych w przeszłości, Fiat 500 Coupé Zagato to klasyczny samochód typu „2+2”, zachowujący kompaktowe wymiary modelu, na którym bazuje: 355 cm długości, 163 cm szerokości i 149 cm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 230 cm. Jest to więc kompaktowy samochód, który pod maską kryje rewolucyjny dwucylindrowy silnik TwinAir o mocy 105 KM, dający maksymalną satysfakcję  z jazdy i zapewniający jednocześnie znakomite osiągi, odwołujące się do filozofii „downsizingu”, przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa i poziomu emisji. Wyniki te osiągnięto m.in. poprzez odpowiedni dobór i dopasowanie turbosprężarki.

Silnik TwinAir o mocy 105 KM, debiutuje właśnie w modelu Fiat 500 Coupé Zagato i jest silnikiem idealnie nadającym się do sportowych samochodów o kompaktowych wymiarach, o czym świadczy wysoka wartość momentu obrotowego (155 Nm przy 2500 obr/min) i absolutny rekord pod względem mocy (105 KM przy 5500 obr/min). Ponadto przy wskaźniku 124 KM z 1 litra pojemności skokowej, silnik ten jest również jednym ze światowych liderów w kwestii objętościowego wskaźnika mocy. Wszystko to przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa i niedoścignionego w tej kategorii poziomu emisji CO2: 95 g/km.

Fiata 500 Coupé Zagato zaprojektowano głównie z myślą o młodej i dynamicznej męskiej Klienteli, ale odpowiada on również potrzebom żeńskiej części odbiorców, co jest zasługą dokładnego wykończenia i zastosowanych rozwiązań stylistycznych, które występują w najciekawszych trendach kolorystycznych i materiałowych. Prototypowy model został pokryty żółtym lakierem „Pop”, jest to specjalny trójwarstwowy lakier o kolorze wpadającym w odcienie bieli, podkreślając sylwetkę samochodu, nadając jej energii i dynamicznego charakteru.

Taki sam efekt stylizacji można odnaleźć w środku, zwłaszcza na siedzeniach zainspirowanych fotelami sportowymi, wykonanymi z najlepszego materiału. Połączenie żółtego zamszu z naturalną, czarną skórą obić, nadaje samochodowi młodzieżowy i nowoczesny wygląd. Zdecydowanie sportowe cechy widoczne są również na kierownicy – także pokrytej skórą z kontrastującym żółtym szwem.  Deskę rozdzielczą pokryto połyskującym, ekologicznym chromem, aby nadać jej bardziej agresywny wygląd.
W końcu, kolejną cechą charakteryzującą samochody coupé jest podsufitka z wysokiej jakości ciemnego materiału zdobiona pojedynczą nitką przezroczystej przędzy, która nadaje jej delikatny połysk.

Fiat 500 Coupé Zagato posiada połyskujące, chromowane zewnętrzne elementy nadwozia, które w idealny sposób pasują do jego sportowego wyglądu – 17-calowe, chromowane obręcze kół z najnowszymi podwójnymi szprychami i syntetycznymi wstawkami (wykonanymi z AP-TECH), opony o wymiarach 205/40 R17 i 4 perforowane tarcze hamulcowe.

Prototyp ten, jako samochód o niesamowitym wyglądzie, odwołuje się do historii i misji firmy Fiat: produkcji samochodów wyróżniających się oryginalnym stylem, zaawansowaną technologią obejmującą wszystkie inteligentne rozwiązania, które ułatwiają życie podczas jazdy. Przykład? Podobnie, jak swój wzorzec, Fiat 500 Coupé Zagato posiada również „my-port”, praktyczny port multimedialny umieszczony na desce rozdzielczej, umożliwiający kierowcy łączność ze światem za pośrednictwem najnowszej generacji telefonu typu Smartphone z dostępem do Internetu i nawigacji satelitarnej.

 

źródło: Fiat

Komentarze