X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

ŠKODA Octavia – serce i ikona marki

2013-01-09
Strona główna -> Skoda -> Octavia -> 1 (1996-2004)

ŠKODA Octavia – serce i ikona marki

Octavia jest podstawą powodzenia ŠKODY. Model ten przyniósł sukces marce w ciągu ostatniego dwudziestolecia.

W 2012 roku auto zostało uznane za bestseller ŠKODY, stanowiąc aż 44 proc. jej światowych dostaw.

ŠKODA Octavia to auto produkowane od 1996 roku i oferowane w ponad 100 krajach świata. Drugą generację tego modelu zaprezentowano w 2004 roku, a jej facelifting przeprowadzono 4 lata później. Samochód stanowi 41 proc. całej sprzedaży marki w latach 1996-2012, a tym samym jest niekwestionowanym bestsellerem w 117-letniej historii firmy.

Nowa ŠKODA Octavia zadebiutuje na polskim rynku już marcu 2013 roku.

„Wraz z rozpoczęciem produkcji Octavii w 1996 roku, marka zaczęła znowu intensywnie rosnąć” - mówi prezes ŠKODY, Winfried Vahland. „Bez Octavii nasze sukcesy byłyby nie do pomyślenia. To auto jest symbolem oraz sercem ŠKODY. Przy jego tworzeniu myśleliśmy przede wszystkim o potrzebach Klientów. Naszym obowiązkiem było więc, by trzecia generacja tego modelu była jeszcze bardziej doskonała. Efektem jest najlepsza Octavia wszystkich czasów” – dodaje Vahland.

ŠKODA Octavia I generacji zadebiutowała na światowym salonie „Mondial de l’Automobile” w Paryżu w 1996 roku. Była pierwszym, całkowicie nowym opracowaniem marki od połączenia z Volkswagenem i od upadku żelaznej kurtyny. Samochód ze swoim obszernym wnętrzem i z najnowocześniejszą techniką natychmiast przekonał krytyków i Klientów.

Octavia II generacji okazała się godnym następcą tego wyjątkowego modelu. Całkowicie nowy samochód przekonał do siebie świeżym wyglądem, jeszcze większym wnętrzem i bagażnikiem oraz innowacyjnymi rozwiązaniami. Octavia II została wyróżniona m.in. „Złotą Kierownicą” przyznaną tuż po wprowadzeniu na rynek.

Dziś auto oferowane jest w ekologicznym wariancie GreenLine, sportowym RS, luksusowym Laurin & Klement, „uterenowionym” Scout oraz z napędem 4x4.

Popularność auta sprawiła, że po zmianie modelowej było ono dalej produkowane i sprzedawane. Octavia Tour I wytwarzana była do końca 2010 roku, a Octavia Tour II do końca 2012 roku.

O tym, jak popularny jest ten samochód, świadczy fakt, że już w pierwszym roku sprzedaży (1996-1997) ŠKODA dostarczyła aż 47 900 Octavii. Rok później sprzedaż wzrosła do ponad 100 000 szt. rocznie. Łącznie Klienci kupili aż 1,45 mln Octavii I generacji i 2,3 mln Octavii II generacji.

W Polsce ten przestronny i rodzinny samochód od początku cieszy się ponadprzeciętnym powodzeniem. Octavia jest najlepiej sprzedającym się modelem z gamy ŠKODY w naszym kraju od lat. W 2005 roku zarejestrowano 9 676 egzemplarzy. Rekordowy wynik odnotowano w 2010 roku, kiedy to w Polsce zarejestrowano aż 17 512 Octavii.

 

źródło: Skoda

Komentarze