Genewskie premiery Chevroleta
Nowe modele, ekscytujące samochody koncepcyjne oraz najnowocześniejsze rozwiązania audio-informacyjne
wyróżnią stoisko marki Chevrolet na 82. Salonie Samochodowym w Genewie, który dla szerszej publiczności rozpoczyna się 8 marca 2012 roku.
Główną atrakcją stoiska Chevroleta w hali nr 1 będzie model Cruze w wersji kombi, dla którego będzie to światowa premiera. Ponadto, po raz pierwszy w Europie, podziwiać tam będzie można dwa nowoczesne auta koncepcyjne – Code 130R oraz Tru 140S, a dzięki ekspozycji systemu Chevrolet MyLink, zwiedzający przekonają się w jakim kierunku zmierzać będą systemy audio-informacyjne.
Światowa premiera modelu Cruze w wersji kombi
Wersja kombi stanowi uzupełnienie gamy modelu Cruze i skierowana jest naturalnie do rodzin oraz osób prowadzących aktywny tryb życia, które poszukują kompaktowego samochodu oferującego większą przestrzeń bagażową.
Latem 2012 gama modelu Cruze dostępna będzie z pięcioma różnymi silnikami. W ofercie pojawi się nowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,4 litra, nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 litra oraz zmodyfikowany dwulitrowy motor wysokoprężny. Nadal dostępne będą również silniki benzynowe o pojemności 1,6 oraz 1,8 litra. Wszystkie jednostki spełniać będą naturalnie wymogi normy Euro 5.
Nowe funkcje i opcje wyposażenia modelu Cruze to m.in. system bezkluczykowego dostępu oraz uruchamiania, tylna kamera, system audio-informacyjny Chevrolet MyLink (opis poniżej) oraz układ start-stop zależnie od wybranej opcji wyposażenia oraz silnika.
Samochody koncepcyjne Code 130R oraz Tru 140S – następne pokolenie nabywców chciało mieć swój udział w ich powstaniu
Firma Chevrolet stworzyła projekt umożliwiający młodym kierowcom udział w tworzeniu samochodów przyszłości. Efektem tego dialogu pokoleń są dwa auta koncepcyjne – Code 130R oraz Tru 140S, które właśnie w Genewie zostaną po raz pierwszy pokazane europejskiej publiczności.
Turbodoładowany Code 130R to tylnonapędowe, przestronne, czteromiejscowe coupe, a przednionapędowy model Tru 140S można opisać jako przystępne cenowo, nietuzinkowe, czteromiejscowe sportowe coupe. Dzięki systemom komunikacyjnym młodzi użytkownicy mogą dostosować oba pojazdy do własnych potrzeb i upodobań, co z pewnością stanowić będzie kluczowy element funkcjonalności auta w oczach obecnych i przyszłych młodych pokoleń.
Brytyjscy konstruktorzy Nicholas David i Joe Baker z należącego do koncernu GM studia projektowego North Hollywood Design Center pojawią się na genewskim salonie, aby wyjaśnić jak tworzono oba auta na podstawie wytycznych i informacji zebranych od najmłodszej grupy nabywców, którzy zostali poproszeni o określenie cech stylistyki i funkcjonalności, jakie ich zdaniem powinien posiadać samochód.