X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat Panda z systemem Blue&Me TomTom 2

2012-09-11
Strona główna -> Fiat -> Panda -> 3 (2012-dziś)

Fiat Panda z systemem Blue&Me TomTom 2

Zwycięzcą testu nawigacji przeprowadzonego przez dziennikarzy tygodnika „Auto Świat”.

Dziennikarze tygodnika „Auto Świat” sprawdzili nawigacje fabrycznie zainstalowane w      12 nowych samochodach. Werdykt? Zdecydowane zwycięstwo Fiata Pandy i jego pokładowego systemu nawigacji.

Do egzaminu z orientacji w terenie stanęło 12 modeli dostępnych na polskim rynku. Dziennikarze tygodnika „Auto Świat” za punkt odniesienia wzięli AutoMapę 6.10e z mapą 1206 (najnowszą podczas realizacji testu).


Urządzenia pokładowe miały doprowadzić do 30 miejsc na mapie Polski. Połowę z nich stanowiły odcinki kluczowych dróg oddanych do użytku w ciągu ostatnich 3 lat - drogi najwyższych kategorii, które zwykle nawigacje uwzględniają w pierwszej kolejności podczas wyznaczania tras. Pozostałymi miejscami były adresy POI (punkty zainteresowania) najpopularniejszych kategorii, czyli apteki, centra handlowe, hotele, kina, stacje paliw oraz restauracje.

Wynik testu? Zwycięzcą został Fiat Panda z fabrycznie montowanym systemem Blue&Me TomTom2 - Mapa V890. Urządzenie oferowane na pokładzie nowej Pandy nie dało szans mapom oferowanym przez konkurencję.

„Dzięki wyszukiwaniu celów w trybie on-line nawigacja znalazła większość lokalizacji. Uznanie za dobrą mapę, na której znaleźliśmy wszystkie wybrane odcinki dróg. System Live przydaje się także do informacji o aktualnym stanie pogody, a także w omijaniu korków. Na mapie można bowiem zobaczyć zakorkowane miejsca i wyznaczyć alternatywną drogę” – czytamy w podsumowaniu testu.

Testujący pokusili się też o sprawdzanie, które systemy nawigacji uwzględniają drogi otwarte tuż przed Euro 2012 (np. autostradę A2 do Warszawy). W efekcie jedynie nawigacja Blue&Me TomTom2 na pokładzie nowej Pandy sprostała zadaniu i uwzględniała wjazd autostradą do Warszawy.

Autorzy porównania podkreślają, że Fiat Panda poradził sobie najlepiej w konkurencji bazy adresowej POI. Sukces w tej kategorii był możliwy dzięki wykorzystaniu systemu lokalnego wyszukiwania Google. Jest on dostępny po połączeniu z Internetem. W przypadku Fiata wyszukiwanie Google dostępne jest bezpłatnie przez pierwszy rok użytkowania (później jest to płatna opcja).

Testujący przyznają, że niemal wszystkie adresy POI znaleźli dzięki wyszukiwaniu on-line. W ten sposób system Blue&Me TomTom2 LIVE znokautował konkurencję: system znalazł 13 miejsc z 15 pozycji. Dla porównania najlepsze wyniki, jakie uzyskały zestawy, które nie mają funkcji on-line, to zaledwie 2 lokalizacje.

Nagrodzony wieloma międzynarodowymi wyróżnieniami system Blue&Me jest obecnie najpopularniejszym urządzeniem typu informacyjno-rozrywkowego o czym świadczą ponad dwa miliony sprzedanych zestawów na całym świecie. Blue&Me powstał w wyniku partnerstwa pomiędzy firmami Fiat Group Automobiles i Microsoft zawartego w 2004 roku, opartego na długofalowym zamierzeniu projektowania innowacyjnych samochodowych systemów telematycznych z zastosowaniem technologii przyjaznych dla użytkownika.

System Blue&Me TomTom2 LIVE zajmuje wiodącą pozycję wśród urządzeń tego typu dostępnych obecnie na rynku:  

  • ekran dotykowy HD o przekątnej 4,3 cala (110 mm), interfejs HMI typu iPhone
  • zasób szczegółowych map: 45 krajów Europy
  • wybór trasy przejazdu: wyznaczanie najkorzystniejszej trasy na podstawie statystycznej analizy warunków ruchu drogowego w ciągu poprzedzających 24 godzin.
« < 1 2 > »

Komentarze