X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Cztery lata Mazdy w Polsce

2012-06-04
Strona główna -> Mazda -> CX-5

Cztery lata Mazdy w Polsce

Mazda Motor Poland – podsumowanie czterech lat działalności na polskim rynku. Sukces Mazdy CX-5.

Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 12 168 Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (3889 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (3752 szt.) i Mazda2 (1955 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model – Mazda CX-5 – już 266 samochodów jeździ po polskich drogach, a w sumie sprzedawcy zebrali już 650 zamówień. Z roku na rok wzrasta również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 62 w 2011 r.).
 
Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2012 r.)

  • Mazda6    3 889
  • Mazda3    3 752
  • Mazda2    1 955
  • Mazda CX-7    1 319
  • Mazda5    442
  • Mazda CX-9    309
  • Mazda CX-5    266
  • Mazda MX-5    236
  • SUMA    12 168

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 16 ASO.

Powrót Mazdy na polski rynek spotkał się z ciepłym przyjęciem i nasza sprzedaż rosła, proporcjonalnie rozwijała się również sieć dystrybucji. Jako ciekawostkę podam, że mamy dwa salony, w których ekspozycja Mazdy znajduje się na piętrze, a gdyby ustawić w rzędzie samochody demonstracyjne z naszych wszystkich punktów sprzedaży, to powstałby sznur aut o długości ponad 700 metrów! – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej.
Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu
Satysfakcji Dealerów Samochodowych– Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r. i 4. miejsce w 2011 r.
Wzrósł również wskaźnik sympatii dla marki na polskim rynku: w 2008 r. 49% respondentów badania Global Brand Pulse wskazało Mazdę jako markę, którą lubią, natomiast w 2011 r. – już 67%.
    
Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:

  • Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR
  • Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl
  • Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011 i 2012 – Kategoria Ekonomia Zakupu,
  • Auto Motor i Sport
  • Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy
  • Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal korba.pl
  • Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
  • Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat
  • Mazda2 – Najbardziej muzyczne auto 2010 – Radio ESKA
  • Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy
  • Mazda CX-5 – Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 - Playboy
« < 1 2 > »

Komentarze