X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Concept GLA - ucieczka od codzienności

2013-04-19
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W463 (1989-dziś)

Concept GLA - ucieczka od codzienności

Podczas salonu samochodowego "Auto Shanghai" (21-29 kwietnia br.) Mercedes-Benz zaprezentuje prototyp

kompaktowego SUV-a klasy premium Concept GLA, łączący dynamiczną stylizację z rekreacyjnym charakterem. Do jego napędu służy 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 155 kW (211 KM), sprzężony z dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT oraz napędem na obie osie 4MATIC. Zupełnie nowy kierunek wyznaczają przednie lampy z technologią laserową, które nie tylko skuteczniej oświetlają drogę, ale pełnią również funkcje projektorów.

- Concept GLA reprezentuje nowe podejście w segmencie kompaktowych SUV-ów. To sportowa, bliższa coupé ewolucja auta tej klasy - mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes Mercedes-Benz Cars, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. - Concept GLA łączy sportowe geny z wszechstronnością samochodu rekreacyjnego. "Ucieczka od codzienności" to komunikat, który przekazuje kierowcy. Nowy model stanowi dalszy etap rozwoju kompaktowej platformy, z której korzystają już Klasy A i B - najpopularniejsze w swoich segmentach na niemieckim rynku w pierwszym kwartale br.

Innowacyjne podejście projektantów ma swoje odbicie w wyrazistej stylizacji prototypu: mocnej rzeźbie maski, dynamicznym kształcie osłony chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą, otoczoną dwiema eleganckimi listwami, oraz subtelnym, geometrycznym wzorze wypełnienia wlotów powietrza, wykończenia listew progowych i rur wydechowych. Charakterystyczne obudowy zewnętrznych lusterek z podwójnymi podpórkami zaopatrzono w kratki ochronne, a przedni zderzak - w typowe dla SUV-a osłony. Atrakcyjne linie Concept GLA podkreśla wreszcie srebrny lakier Alubeam.


Nadwozie samochodu mierzy 4383 mm długości, 1978 mm szerokości i 1579 mm wysokości. Widziany z boku, Concept GLA daje poczucie wewnętrznej siły - od przedniej lampy do tylnego nadkola biegnie głębokie przetłoczenie, płynnie współgrające z dolnym konturem, a linia szyb łagodnie wznosi się ku słupkowi C. Smukłe klamki drzwi są całkowicie zatopione w drzwiach i wysuwają się za naciśnięciem przycisku. Naturę coupé zdradzają boczne szyby pozbawione ram okiennych oraz 20-calowe obręcze o wzorze przypominającym wirnik turbiny z oponami w rozmiarze 255/45 R 20. Te ostatnie zaprojektowano specjalnie dla prototypu - ich bieżnik nawiązuje wyglądem do felg.


Muskularny tylny pas poszerzają optycznie lampy przedzielone lakierowaną listwą, łukowate przetłoczenie oraz masywny spojler nad szybą. Chromowany dyfuzor z zatopionymi końcówkami wydechu łączy atrybuty SUV-a z dynamicznymi aspiracjami. Ponieważ tylna klapa - otwierana i zamykana elektrycznie - unosi się wraz z lampami, kryją się za nią dodatkowe światła ostrzegawcze. Dodatkowy zespół oświetlenia wbudowano we wzmocnienie łączące relingi dachowe.

« < 1 2 > »

Komentarze