X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

CLS 63 AMG Shooting Brake

2012-07-10
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLS -> C218 (2011-dziś)

CLS 63 AMG Shooting Brake

Gdy CLS 55 AMG debiutował w 2004 roku, był konkurencją samą dla siebie.

Z biegiem lat stał się inspiracją dla wielu innych aut, podobnie jak jego następcy - zasilany 6,3-litrowym silnikiem V8 CLS 63 AMG z 2006 roku oraz CLS 63 AMG z 5,5-litrowym motorem V8 biturbo, zaprezentowany w 2011 roku. Nowy CLS 63 AMG Shooting Brake po raz kolejny wyjeżdża z utartych schematów.


5,5-litrowy silnik V8 biturbo AMG o mocy do 410 kW (557 KM)
Widlasta "ósemka" AMG wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, podwójne turbodoładowanie, chłodzenie wodno-powietrzne, system zarządzania alternatorem i funkcję start/stop. Z pojemności 5,5 litra generuje moc 386 kW (525 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. W limitowanej wersji "Edition 1" wartości te szybują do, odpowiednio, 410 kW (557 KM) oraz 800 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 4,4 s (4,3 s dla "Edition 1"), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Wytrawne osiągi nie przeszkodziły inżynierom AMG w ograniczeniu zużycia paliwa. CLS 63 AMG potrzebuje średnio 10,1 l/100 km (NEDC), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 235 g/km. Za elektryzującą ścieżkę dźwiękową silnika AMG odpowiada sportowy układ wydechowy zakończony dwiema podwójnymi, chromowanymi końcówkami.

Elastyczna przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT
Cztery tryby jazdy oraz funkcje podwójnego wysprzęglania i RACE START - siedmiobiegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT zapewnia skuteczną transmisję siły napędowej do tylnych kół. W trybie "Controlled Efficiency" (C) aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca silnik podczas postoju. W trybach "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz "M" (Manual) reakcje na komendy prawej stopy są jeszcze szybsze i ostrzejsze, a zmianie biegów przy pełnym obciążeniu towarzyszą krótkie, precyzyjnie określone przerwy w działaniu układu zapłonowego i wtryskowego.


CLS 63 AMG Shooting Brake pozwala kierowcy delektować się każdym pokonanym kilometrem. Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL ze stalowymi kolumnami z przodu i układem pneumatycznym z tyłu oraz automatycznym systemem poziomowania nadwozia może pracować w jednym z trzech trybów tłumienia, dostosowującym charakterystykę amortyzatorów do warunków na drodze ("Comfort", "Sport" oraz "Sport plus"). Trzystopniowy układ ESP® z funkcją SPORT Handling umożliwia dobranie indywidualnego poziomu kontroli za naciśnięciem przycisku.


Osie AMG ze zoptymalizowaną elastokinematyką i zwiększonym negatywem kół zapewniają lepszą stabilność oraz wyższe prędkości na łukach. Dodatkowo, rozstaw przednich kół zwiększono o 56 mm. Elektromechaniczny układ kierowniczy AMG ma bardziej bezpośrednie przełożenie, a jego natura współgra z aktualnym trybem pracy zawieszenia. Elektryczna pompa wspomagania pozwala zmniejszyć apetyt - pracuje tylko podczas ruchu kierownicą.

« < 1 2 3 > »

Komentarze