X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i8, dane techniczne, osiągi, spalanie

2013-08-09
Strona główna -> BMW -> X5 -> 3 (2013-dziś)

BMW i8

Marka BMW i jest synonimem wizjonerskich pomysłów odnośnie mobilności oraz nową definicją jakości klasy premium,

silnie ukierunkowaną na zrównoważony rozwój.  Po światowym debiucie pierwszego modelu produkcyjnego, BMW i3, następnym krokiem BMW Group będzie rozszerzenie rewolucyjnej odpowiedzi na wyzwania transportu przyszłości o segment samochodów sportowych.  Podczas wydarzenia na torze testowym BMW Group Miramas we Francji, marka BMW i zaprezentuje prototyp drugiego produkcyjnego pojazdu – BMW i8. Ten hybrydowy model jest najbardziej postępowym samochodem sportowym naszych czasów, rozszerzając podstawową filozofię zrównoważonego rozwoju BMW i o nowy segment pojazdów.

BMW i8 uosabia charakterystyczną przyjemność z jazdy BMW w rewolucyjnej i łamiącej stereotypy formie. Znajduje to odzwierciedlenie w bardzo emocjonującym wyglądzie, dynamicznych osiągach samochodu sportowego oraz zużyciu paliwa i emisji spalin małego samochodu. BMW i8 stanowi kolejny etap w ewolucji strategii Efficient Dynamics. Łączy wyjątkowo lekkie, aerodynamicznie zoptymalizowane nadwozie z najnowocześniejszą technologią BMW eDrive, kompaktowym, wysoce doładowanym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo oraz inteligentnym zarządzaniem energią. Dzięki rewolucyjnemu podejściu udało się osiągnąć niespotykaną równowagę między osiągami a zużyciem paliwa. Kabina pasażerów wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) sprawia, że BMW i8 wyznacza nowe standardy dla pojazdu typu plug-in hybrid w zakresie niskiej wagi. Pojazd może działać na samym napędzie elektrycznym, co oznacza brak emisji spalin przy dynamicznych osiągach samochodu sportowego, z oczekiwanym przy- spieszeniem 0 – 100 km/h (62 mph) w 4,5 sekundy.

BMW i8 został zaprojektowany od samego początku jako sportowy samochód typu plug-in hybrid, z naciskiem położonym na elastyczne osiągi i znakomitą wydajność. Charakterystyczna architektura BMW i LifeDrive jest najlepszą możliwą podstawą do lekkiego projektu. Jej główne składniki to aluminiowy moduł Drive, który łączy silnik spalinowy i silnik elektryczny, akumulator, elektronika zasilania oraz elementy podwozia, wraz z funkcjami strukturalnymi i zderzeniowymi oraz moduł Life, na który zasadniczo składa się kabina pasażerska z CFRP w układzie 2+2. Architektura ta zapewnia także BMW i8 bardzo nisko umieszczony środek ciężkości i prawie idealne rozłożenie nacisku na osie w stosunku 50:50. Obie te cechy zwiększają zwinność pojazdu System plug-in hybrid zastosowany w BMW i8 jest specyficzny dla tego modelu.

Opracowany i wyprodukowany przez BMW Group stanowi kolejny etap w ewolucji programu Efficient Dynamics. Zwarty trzy-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo został połączony z elektrycznym układem napędowym i akumulatorem litowo-jonowym, który może być ładowany ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego. Silnik benzynowy przekazuje 170 kW/231 KM mocy na tylne koła, a silnik elektryczny o mocy 96 kW/131 KM napędza koła przednie. Ta konfiguracja oferuje możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym o zasięgu do 35 km (ok. 22 mil) oraz prędkość maksymalną 120 kilometrów na godzinę (ok. 75 mph). Przy wykorzystaniu obu systemów napędowych oferuje osiągi napędu na cztery koła o znakomitej przyczepności, potężnym przyspieszeniu oraz dynamicznym sterowaniem momentem napędowym podczas sportowego pokonywania zakrętów. Mocniejsza z dwóch jednostek napędowych napędza tylne koła. System hybrydowy uzupełnia ją o moc z silnika elektrycznego aby dostarczyć typową przyjemność z jazdy BMW w połączeniu z przełomową wydajnością. Gdy model zostanie wprowadzony na rynek, średnie zużycie paliwa BMW i8, obliczone przy zastosowaniu testowego cyklu UE dla pojazdów hybrydowych, wynosić będzie mniej niż 2,5 l/100 km (ponad 113 mpg) przy emisji CO poniżej 59 gramów na kilometr.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze