X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi z napędem hybrydowym, A6 hybrid, A8 hybrid oraz Q5 hybrid quattro

2012-07-17
Strona główna -> Audi -> A8 -> D4 (2010-dziś)

Audi z napędem hybrydowym

Audi wyznacza nowe standardy w technologii hybrydowej.

Już w 1989 roku marka udowodniła swoje kompetencje w wykorzystaniu technologii hybrydowej dzięki projektowi technologicznemu - Audi duo. Pierwszy model produkcyjny - Audi duo III, bazujący na popularnym modelu A4 Avant (B5) pojawił się w 1997 roku. W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek Audi Q5 hybrid quattro. W 2012 roku limuzyna wyższej klasy Audi A6 hybrid oraz luksusowa limuzyna Audi A8 hybrid poszerzyły portfel samochodów z tym napędem.

Wszystkie trzy modele wyposażone są w silnik spalinowy 2.0 TFSI oraz w silnik elektryczny o łącznej mocy 180 kW (245 KM). Mogą być napędzane wyłącznie silnikiem spalinowym lub tylko elektrycznym albo pracować w systemie hybrydowym. Ponadto, w momencie zwalniania odzyskują energię za pomocą rekuperacji, a przy dynamicznym przyspieszaniu silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy.

Audi A8 hybrid. Audi A8 łączy wydajność hybrydowego silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa motoru czterocylindrowego. Jednostka 2.0 TFSI wespół z silnikiem elektrycznym generują 180 kW (245 KM) mocy. Maksymalny moment obrotowy to 480 Nm. Od 0 do 100 km/h hybrydowe A8 rozpędza się w zaledwie 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Przy tym flagowy okręt marki Audi zadowala się średnio jedynie 6,3 litrami paliwa na 100 km. Na tak niskie spalanie ogromny wpływ ma karoseria pojazdu zbudowana w technologii ultra, opartej na wykorzystaniu lekkich materiałów.

Audi A8 hybrid jest hybrydą równoległą. Silnik spalinowy oraz silnik elektryczny zostały zamontowane bezpośrednio jeden za drugim i w razie potrzeby mogą współpracować za pomocą tego samego sprzęgła. Napęd, poprzez zmodyfikowaną ośmiobiegową przekładnię tiptronic, skierowano na przednie koła. Akumulator litowo-jonowy znajdujący się z tyłu pojazdu dostarcza 1,3 kWh energii. Chłodzony jest powietrzem, a system chłodzenia w razie potrzeby przełącza się pomiędzy dwoma trybami pracy.

Napęd elektryczny pozwala Audi A8 hybrid na pokonanie około trzech kilometrów przy prędkości 60 km/h. Prędkość maksymalna przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego wynosi 100 kilometrów na godzinę. Kierowca może wybierać między trzema programami jazdy. Hybrydowy menedżer, będący jednostką sterującą układu przeniesienia napędu, wybiera najbardziej odpowiedni z pięciu trybów pracy.

Masa własna 1870 kg sprawia, że Audi A8 hybrid jest zdecydowanie najlżejszą limuzyną hybrydową w swojej klasie. Świetny wynik to efekt zarówno niskiej wagi dodatkowych komponentów hybrydowych (ok. 130 kg), jak i ultra-lekkiej karoserii. Wykonana z aluminium, w technologii ASF (Audi Space Frame), waży tylko 231 kg.

Również układ jezdny modelu A8 hybrid czerpie z umiejętności inżynierów Audi konstruowania pojazdów z lekkich materiałów. Łączy w sobie doskonały komfort jazdy, ze sportową precyzją sterowania. Wahacze zostały wykonane ze stopów metali lekkich, układ kierowniczy korzysta ze specjalnego elektromechanicznego napędu. System regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension wraz regulowanym systemem amortyzacji, znajdują się w standardzie.

« < 1 2 3 > »

Komentarze