X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi RS Q3 - pierwszy RS linii modelowej Q

2013-02-20
Strona główna -> Audi -> Q3

Audi RS Q3 - pierwszy RS linii modelowej Q

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, marka z Ingolstadt zaprezentuje Audi RS Q3,

pierwszy model RS w cieszącej się ogromnym zainteresowaniem rodzinie Q. Ten wyjątkowy samochód łączy w sobie przemyślaną funkcjonalność z doskonałymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 5,5 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l generuje moc 228 kW (310 KM), zużywając średnio tylko 8,8 l paliwa na 100 km.

„Audi RS Q3 to wynik implementacji idei wysokiej efektywności do segmentu kompaktowych SUV-ów, a tym samym stworzenie jakby zupełnie nowej klasy“ – powiedział Franciscus van Meel, prezes zarządu quattro GmbH. „RS Q3 to obok RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS 7 Sportback, czwarty model RS jaki w roku 2013 wprowadzamy na rynek. W ten sposób, rodzina RS będzie liczyć ośmiu członków – najwięcej w historii naszej marki.“ Audi RS Q3 łączy w sobie cechy linii RS, wysoką wydajność i przyjemność prowadzenia z niepowtarzalną stylistyką i wartościami użytkowymi. Samochód został stworzony w zakładach quattro GmbH, spółce zależnej koncernu Audi AG.

Pod maską znajdziemy wysoko wydajną jednostkę 2.5 TFSI, którą międzynarodowe jury ekspertów z całego świata, w konkursie „International Engine of the Year“, trzy razy z rzędu uznało za silnik roku w swojej klasie. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność skokową 2480 cm3, dzięki której osiąga moc 228 kW (310 KM) w zakresie od 5200 do 6700 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w segmencie. Już sama koncepcja tego pięciocylindrowego silnika jest wyjątkowa. Wcześniej zastosowano go w modelach TT RS i RS 3 Sportback, jednak adaptując jednostkę do modelu RS Q3, firma quattro GmbH dokonała w niej znaczących modyfikacji. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3, wsparta przez geometrię układu ssącego i wydechowego, gwarantuje sportowe brzmienie silnika, z którego Audi znane jest już od lat osiemdziesiątych.

Przy pomocy montowanego seryjnie systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pracującego w trybach auto, comfort i dynamic, kierowca może samodzielnie sterować klapami różnicującymi dźwięk układu wydechowego i kontrolować pracę pedału gazu. W trybie dynamic reakcje pojazdu są bardziej dynamiczne, a dźwięk silnika intensywniejszy.

Dzięki bardzo efektywnemu silnikowi 2.5 TFSI, 100 km na godzinę Audi RS Q3 osiąga w 5,5 sekundy. To najlepszy wynik w tej klasie. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. RS Q3 to pierwszy model, w którym pięciocylindrowy silnik współpracuje z montowanym seryjnie systemem Start-Stop. System ten oraz inne rozwiązania podnoszące wydajność pojazdu, m.in. regulowana pompa olejowa dostarczająca olej w optymalnych dawkach sprawiają, że samochód zużywa jedynie 8,8 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 206 g CO2 na km.

« < 1 2 3 > »

Komentarze