X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi po rekordowym roku 2013, dalszy wzrost w 2014 r.

2014-03-12
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Audi po rekordowym roku 2013, dalszy wzrost w 2014 r.

Grupa Audi nadal systematycznie zmierza w kierunku osiągnięcia swoich strategicznych celów.

W roku podatkowym 2013, koncern wykazał się mocnym zestawem liczb: przy rekordowej sprzedaży około 1 mln 575 tys. samochodów marki Audi, dwa lata wcześniej niż zaplanowano osiągnął cel wyznaczony na rok 2015, czyli dostarczenie do klientów ponad 1,5 miliona aut. Dodatkowo Grupa zwiększyła przychody do 49,9 mld euro i ponownie osiągnęła zysk operacyjny na poziomie ponad 5 mld euro. Rentowność operacyjna ze sprzedaży w 2013 r. osiągnęła w sumie 10,1 procent, co przekracza założony cel strategiczny: 8 do 10 procent. Firma zamierza utrzymać wzrost także w przyszłości. Od teraz, do roku 2018, zainwestuje około 22 mld euro w innowacje, nowe technologie oraz w rozwój swoich struktur produkcyjnych na świecie. W samych Niemczech cztery pierścienie zatrudnią w tym roku 1500 nowych pracowników i zaoferują praktyki uczniowskie 750 młodym ludziom.

Na dorocznej konferencji prasowej w siedzibie firmy w Ingolstadt, Audi zaprezentowało dziś najważniejsze dane dotyczące działalności koncernu w całym roku 2013. Zarząd Audi AG przedstawił również prognozy na rok 2014. Mówiąc do ponad 300 dziennikarzy z całego świata Rupert Stadler, szef Audi, zadeklarował: „Rok 2013 był wyjątkowy, ale my pozostajemy na kursie sukcesu również w roku 2014. W ciągu ostatnich 12 miesięcy rozpoczęliśmy kolejne procesy globalizujące nasze działania, otwierając nowe zakłady na Węgrzech i w Chinach oraz przygotowując produkcję lokalną w Meksyku i Brazylii. Nowa rodzina serii A3 okazała się być bardzo popularna, podobnie jak nasze SUV-y linii Q.” Firma przez cały czas utrzymuje się w produkcyjnej awangardzie. Wprowadziwszy na rynek w roku 2013 15 nowych i odnowionych modeli, w 2014 marka z Ingolstadt zaprezentuje aż 17 nowych modeli.

Pomimo ogólnego spadku sprzedaży w Europie, w zeszłym roku Audi osiągnęło dobre wyniki. Firma dostarczyła klientom na całym świecie 1 575 480 samochodów marki Audi (2012: 1 455 123 aut), co oznacza wzrost sprzedaży o 8,3 procent. Przychód Grupy zwiększył się w 2013 r. do 49,880 mld euro (2012: 48,771 mld). Pomimo niekorzystnych w tym czasie kursów wymiany walut, oznacza to wzrost o 2,3 procent w stosunku do i tak wysokiego poziomu przychodów w roku poprzednim.

W obliczu rosnących kosztów badań i rozwoju związanych z nowymi produktami i technologiami, wysokich, ponoszonych z góry wydatków związanych z rozbudową międzynarodowej sieci produkcyjnej oraz trudnego otoczenia rynkowego (przede wszystkim w Europie), zysk operacyjny był niższy niż wysoki zysk wykazany w poprzednim roku: 5,030 mld euro (2012: 5,365 mld euro). Rentowność operacyjna ze sprzedaży na poziomie 10,1 procent (2012: 11,0%) znalazła się tuż powyżej celu strategicznego wynoszącego 8 do 10 procent.

Koszty dystrybucji w Grupie Audi w roku podatkowym 2013 zbliżyły się do poziomu 4,641 mld euro (2012: 4,594). Wynik finansowy za ostatni rok podatkowy wyniósł 293 mln euro (2012: 586) i był niższy niż w roku poprzednim. Grupa Audi uzyskała więc w roku podatkowym 2013 zysk przed opodatkowaniem w wysokości 5,323 mld euro (2012: 5,951).

W swojej prezentacji, Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji, wskazał na wysoką rentowność firmy: „Przy rentowności operacyjnej na poziomie 10,1 procent, po raz kolejny przekraczamy założenia naszej strategii.” Poza wspomnianą powyżej rentownością operacyjną ze sprzedaży, w roku podatkowym 2013, Grupa Audi wypracowała zwrot ze sprzedaży przed opodatkowaniem w wysokości 10,7 procent (2012: 12,2%).

« < 1 2 > »

Komentarze